سرزمین لاله ها

سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی.نظامی

چگونگی شهادت کلاه‌سبزهای مدافع حرم ارتش در سوریه

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که عصر امروز برای ادای احترام به شهدای مدافع حرم تیپ 65 نوهد، شهیدان مجتبی یداللهی و محسن قیطاسلو در معراج شهدا حضور یافته بود، به خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر هر جا ماموریتی باشد، در آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.
 
وی در خصوص حضور مستشاری ارتش در سوریه گفت: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکاست و ما متناسب با تهدیدات آن‌ها خودمان را آماده می‌کنیم.
 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نزاجا حضور یافته‌اند و به‌حمدالله با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 فروردين 1395برچسب: مستشاری ، نیروی زمینی ، شهدای حرم ،ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سوریه ،, ] [ 7:38 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چرا "توان موشکی" خط قرمز ایران است؟ + تصاویر
اخیرا معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهاراتی را در پاسخ به وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امپریالیسم به رهبری ایالات متحده آمریکا به دنبال آن است تا با هر روش ممکن  جلوی پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بگیرد .

ایالات متحده آمریکا با بیان ابعاد مختلف  "ایران هراسی"  و مطرح کردن موضوعات هسته ای و موشکی و حقوق بشر و حمایت از گروه های مقاومت تلاش می کند تا علاوه بر پیگیری سناریو مذکور ، جمهوری اسلامی ایران را از داشتن توان نظامی بازدارنده محروم کند. 


اخیرا "جان کری" وزیر امور خارجه ایالات متحده مدعی شده، می توان موضوع آزمایش های موشکی را حل و فصل کرد  که البته این موضوع با واکنش تند سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح مواجه شد.


چرا



**بازخوانی اظهارات  " سردار جزایری"

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری"  معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.


ادامه مطلب
[ جمعه 20 فروردين 1395برچسب: ایران هراسی ، توان نظامی ، توان موشکی ایران ، موشک ، سردار جزایری, ] [ 15:45 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
کدام ویژگی سوخو - 30 سبب هراس آمریکا از فروشش به ایران شده است؟
هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج، کارشناس ارشد مسائل راهبردی با توجه مخالفت آمریکا از فروش سوخو به ایران، در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اعلام خبر فروش جنگنده‌های روسی سوخو 30 به ایران، خشم مقامات آمریکا و اسرائیل را برانگیخت. در اولین واکنش به این موضوع، تام شانون معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست مجلس سنا گفت: «آمریکا از طریق شورای امنیت اجازه نخواهد داد که روسیه به ایران سلاح بفروشد.»

هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

برد عملیاتی این جنگنده 1500 کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن 3000 کیلومتر می‌گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت‌گیری هوایی، می‌توان آن را تا 5200 کیلومتر (3200 مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به 4/5 ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود 10 ساعت افزایش پیدا می‌کند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 فروردين 1395برچسب: رضا سراج ، سوخو 30 ، آمریکا , روسیه، ایران, ] [ 18:54 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
نماز اهل سنت و تشیع چه تفاوت‌هایی با هم دارد؟
حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: در اصل نمازو اصول دین همه پیروان آیین اسلام به 5 نوبت بودن آن و تعداد رکعت‌های نماز هم عقیده‌اند اما در عمل و اجرا کمی با هم متفاوت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حامد علم‌الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تفاوت‌های مذاهب اسلامی گفت: مذاهب اسلامی در ارکان و اصول با هم مشت‌ک اند به این معنی که همه آن‌ها در توحید ، نبوت و اعتقاد به قرآن اتفاق نظر دارند. 
 
وی افزود: در اصل نماز نیز همه پیروان آیین اسلام به 5 نوبت بودن آن و تعداد رکعت‌های نماز هم عقیده‌اند اما در عمل و اجرا کمی با هم متفاوت هستند. 
 

علم الهدی در رابطه با تفاوت وضو بین شیعه واهل سنت خاطر نشان کرد: از تفاوت‌های اعمال وضو در مذهب اهل سنت نسبت به شیعیان می‌توان به کشیدن مسح سر به سمت بالا، شستن پاها تا مچ به جای کشیده مسح پا و دست کشیدن بر ساعد دست بر خلاف جهت مذهب شیعه اشاره کرد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 فروردين 1395برچسب:شیعه،سنی ،نماز،اعمال وضو، اصول دین ،اسلام , ] [ 19:14 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
آمریکا در صدد است برجام دومی را در عراق و سوریه به ما تحمیل کند/ آمریکایی ها رویای انحلال سپاه را دا
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح راهبرد آمریکا در قبال ایران پرداخت.

رضایی: اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود نیازی به تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریمبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح راهبرد آمریکا در قبال ایران پرداخت.

 آمریکا حاضر نیست انقلاب اسلامی را به رسمیت بشناسد

وی در ارزیابی خود درباره چالش جدی و عمیق ایران در مقطع کنونی با آمریکا اظهار داشت: ملت بزرگوار ما به خوبی می دانند که مدت ها است ما با آمریکایی ها دست و پنجه نرم می کنیم و آن ها حاضر نیستند که انقلاب ایران را در عمل به رسمیت بشناسند و دست از کارشکنی بردارند و هنوز به دنبال رویاهای خود در منطقه می گردند و ایران را گوهر گران بهایی می دانند که نمی خواهند آن را از دست بدهند و درصدند که ایران را در اختیار خود داشته باشند.

رضایی با بیان این که آمریکا بر اساس این راهبرد مدام برای ما مزاحمت ایجاد می کند گفت: به لطف پروردگار تاکنون در مبارزه ای که با آمریکا داشتیم سنگرهای بسیار مهمی که متعلق به ملت خودمان بوده را توانسته فتح کنیم و جلو برویم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در حال حاضر آمریکایی ها با سیاست دوگانه جدیدی با ما وارد رویارویی شدند بیان داشت: آمریکا از یک طرف به تهدیدات خود ادامه می دهد و از طرف دیگر برای ما پیام نوروزی می فرستد و اظهار دوستی می کند که بر این اساس برخی ها متعقدند که این یک سیاست است اما برخی دیگر معتقدند که این یک بلاتکلیفی و در حقیقت آمریکا بدون هدف مشخصی و از روی بلاتکلیفی این دوگانگی را دنبال می کند البته برخی دیگر نیز معتقدند این یک سیاست برنامه ریزی شده دقیقی و زمانی که آمریکایی ها دیدند تهدیدات به تنهایی پاسخگو نیست ناچار شدند از یک طرف دست دوستی دراز کنند و از طرف دیگر تهدیداتشان را ادامه می دهند، به هر حال شرایط جدیدی است وبرای اولین بار است که آمریکایی ها وارد این تعامل با ما شدند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 فروردين 1395برچسب:ایران ، امریکا ، سوریه ، عراق ،سپاه پاسداران ج ,ا ,ا، دکتر محسن رضایی،, ] [ 14:10 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
افتتاح نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور در پایگاه هوایی وحدتی دزفول

افتتاح نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور در پایگاه هوایی وحدتی دزفول

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش گفت: خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از جنگنده‌های «اف5» ، «اف4» و «اف14» در ارتفاع پست برای زائران راهیان نور مانور هوایی می‌دهند.

 

به گزارش سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد سیدیان به تشریح برنامه‌های پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول ویژه راهیان نور پرداخت و گفت: پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول به واسطه مسافت اندکی که تا مراکز استراتژیک دشمن بعثی داشت همواره یکی از مهمترین پایگاه‌های هوایی کشور در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شد.

 

وی ادامه داد: این پایگاه نقش ارزنده‌ای را در دوران دفاع‌مقدس ایفا کرده و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده است. از این رو طبق سنوات قبل در ایام مصادف با آغاز اردوهای راهیان نور پذیرای زائران است.

 

سیدیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور، 27 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرماندهان و مسئولین نهاجا افتتاح خواهد شد که از روز 29 اسفند ماه پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.


ادامه مطلب
از وحشت غرب از آزمایش موشک سیمرغ تهران تا گستاخی مجدد آل سعود و اعدام تلخ برادرزاده شیخ‌نمر
گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی مورخ بیست و دوم اسفند ماه را یکجا ببینید.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده ای از اخبار بین‌الملل جالب و خواندنی بیست و دوم اسفندماه را اینجا بخوانید.
 
 
 
 
سفیر رژیم‌صهیونیستی درخصوص آزمایشات موشکی اخیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.
 
 
از وحشت غرب از آزمایش موشک سیمرغ تهران تا گستاخی مجدد رژیم سعودی و اعدام تلخ برادرزاده شیخ‌نمر
 
نشنال اینترست در گزارشی نوشت: حملات سایبری بخشی از عملیات آمریکا علیه گروه تروریستی داعش است.
 
 
از وحشت غرب از آزمایش موشک سیمرغ تهران تا گستاخی مجدد رژیم سعودی و اعدام تلخ برادرزاده شیخ‌نمر
 
به نوشته نیوزویک، توجه به اهداف و منافع گروه‌های مخالف در لیبی، راه‌حل بحران این کشور است.
 
 
از وحشت غرب از آزمایش موشک سیمرغ تهران تا گستاخی مجدد رژیم سعودی و اعدام تلخ برادرزاده شیخ‌نمر
 
 

ادامه مطلب
از توطئه تهران برای از بین بردن سد نیویورک تا وعده‌های سرخرمن مسکو برای تحویل سامانه اس 300
گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی مورخ بیست و یکم اسفند ماه را یکجا ببینید.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده ای از اخبار بین‌الملل جالب و خواندنی بیست و یکم اسفندماه را اینجا بخوانید.
 
 
 
 
یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد سرکرده داعش، تحت آموزش نیروهای آمریکایی در ارتش گرجستان بوده است.
 
 
از توطئه تهران برای از بین بردن سد نیویورک تا وعده‌های سرخرمن مسکو برای تحویل سامانه اس 300
 
 
یک روزنامه پاکستانی نوشت: آزمایش‌های موشکی ایران پیامی برای آمریکاست تا قدرت دفاعی تهران را نشان دهد.
 
 
از توطئه تهران برای از بین بردن سد نیویورک تا وعده‌های سرخرمن مسکو برای تحویل سامانه اس 300
 
 
در پی لغو تحریم‌های ایران، وزارت ترابری کره جنوبی اعلام کرد پرواز مستقیم میان سئول و تهران پس از 40 سال وقفه در آینده نزدیک از سر گرفته می‌شود.

ادامه مطلب
روزنامه سعودی: ایران دشمن اول ماست
یک روزنامه سعودی ایران را دشمن اول کشورهای حوزه خلیج فارس نامید و عرب هایی را که اسرائیل را خطر اول می دانند، خیانتکار توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روزنامه سعودی در مقاله‌ای آکنده از توهین و گستاخی، ضمن مزدور خواندن حزب الله، ایران را نخستین دشمن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نامید و اسرائیل را در رتبه دوم قرار داد و عرب‌هایی که اسراییل را خطری جدی‌تر از ایران بدانند، خیانتکار توصیف کرد.

"محمد آل الشیخ" از وابستگان خاندان مفتی دربار سعودی، امروز در مقاله ای در روزنامه سعودی الجزیره مدعی شد: باید به هرکس که خیال می کند اسرائیل اولین دشمن ماست و ایران در برابر اسرائیل از ما دفاع می کند، واضح بگویم که شاید این موضوع برای کشورهای عربی شمال آفریقا از جمله مصر که اسرائیل تهدیدکننده امنیت و ثبات آنهاست صدق کند اما برای عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران مهمترین دشمن است که قضیه فلسطین را بهانه ای برای نفوذ به عمق کشورهای عربی و از بین بردن اتحاد آنان و طرح های توسعه طلبانه خود قرار داده است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 اسفند 1394برچسب:بین الملل ، عربستان ، ایران ، روزنامه ، خطر ، اسرائیل ، تهدید ، خلیج فارس , , ] [ 14:4 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
از برکناری خادم تا عیدی به استقلالی ها
تیتر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه 19 اسفند 94 به مسائل مهم روز ورزش از جمله فوتبال پرداخته است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیتر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه 19 اسفند به مسائل مهم روز ورزش از جمله فوتبال پرداخته است.

/////////////////

/////////////////

/////////////////

/////////////////

/////////////////

/////////////////

[ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:روزنامه های ورزشی، فوتبال لیگ برتر، خادم ، استقلال ، پرسپولیس, ] [ 7:54 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی، مصر، فرانسه و ایتالیا به لیبی

 

پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی فاش کرد که قاهره، پاریس و رم در حال هماهنگی با یکدیگر و با تل‌آویو برای اقدام نظامی علیه کشور لیبی هستند؛ اقدامی که ممکن است با پاتک داعش به حمله‌کنندگان مواجه شود.

عملیات نظامی مصر، فرانسه، ایتالیا و رژیم صهیونیستی در لیبی/ استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مرز لیبیگروه بین‌الملل مشرق - پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی افشا کرد که قاهره، پاریس و رم در راستای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» در حال انجام هماهنگی های لازم از یک سو با یکدیگر و از سوی دیگر با تل آویو برای اقدام نظامی در لیبی هستند.

دبکا فایل با بیان اینکه مصر و لیبی دارای مرزهای مشترکی هستند، افزود: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» که در آب های دریای سرخ حضور دارد، در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است و بر اساس برنامه این ناو فرانسوی قرار است، هفته اول ماه مارس به دریای مدیترانه برسد.

این پایگاه خبری که به نزدیکی اش به سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی معروف است، به نقل از منابع نظامی این رژیم نوشت: نیروی دریایی مصر رزمایش نظامی بزرگی را با مشارکت نیروی دریایی فرانسه برگزار خواهد کرد که در آن از سلاح های هسته ای نیز استفاده خواهد شد.

حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی، مصر، فرانسه و ایتالیا به لیبی


ادامه مطلب
آخرین نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات مجلس به تفکیک استان‌ها/ لحظه به لحظه با نتایج شمارش آراء
با پایان شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشرق، تازه‌ترین نتایج شمارش و تجمیع آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)


ادامه مطلب
حضور "مستربین" در صف رای‌گیری، همراه خاص احمدی‌نژاد و جنجال انتخاباتی کوچک‌زاده در "بن بست ارشاد"

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان با حاشیه های بسیاری همراه بود.

بسیاری از چهره های سیاسی و غیرسیاسی در حوزه های گوناگون اخذ رای حاضر شده و آرای خود را در صندوقها انداختند.

علوی وزیر اطلاعات، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع، ظریف وزیر خارجه، ناطق نوری، قالیباف شهردار تهران، حداد عادل نماینده مجلس، سردار دهقان وزیر دفاع، سید حسن خمینی، ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، مرتضی طلایی عضو شورای شهر و ... از جمله چهره هایی بودند که حضورشان مورد توجه خبرنگاران و عکاسان بود.

مهدی کوچک زاده نماینده مجلس نهم از جمله شخصیت‌هایی بود که برای لحظاتی حوزه اخذ رای حسینه ارشاد را با حضورش تحت تاثیر قرار داد.

کوچک‌زاده هنگام حضور در حسینیه ارشاد برای لحظاتی با شعارهایی از جمله "ته صف ته صف" مواجه شد .

وی با موج مردمی شکل گرفته پیرامون خود وارد "بن بست ارشاد" یعنی کوچه کناری حسینیه ارشاد شد .

وی پس از پیمودن چندین قدم در این بن بست، کنار دیواری نرده ای ایستاد و با سوالات پی در پی مردم مواجه شد؛ سوالاتی درباره عملکرد اصولگرایان در مجلس نهم، کارنامه اقتصادی احمدی نژاد و ... که کوچک زاده به برخی از آنها پاسخ های کوتاه داد.

کوچک‌زاده سوال دیگری درباره اینکه چرا در مجلس با احمدی نژاد مخالفت نمی کرده را هم بی پاسخ گذاشت.

کوچک زاده در ادامه به مشکلات اقتصادی یک خانم حاضر در بین تجمع گوش فرا داد و در ادامه گفت: "خوب شد ما امدیم تا درد و دلهای شما را بشنویم البته این حرفها را باید به آقای رئیس جمهور بزنید ".

کوچک زاده نهایتا تصمیم گرفت سوار بر ماشین خود شده و محوطه حسینه ارشاد را ترک کند، اما در حین سوار شدن به خودروی خود سوال دیگری را هم درباره اینکه چرا در حسینیه ارشاد رای نمی دهد و می خواهد این محل را ترک کند، گفت: من در بهشت زهرا (س) رای خود را به صندوق انداختم و تنها به دلیل مشاهده حضور مردم و شنیدن صحبتهای آنها به حسینیه ارشاد امدم.


در جریان انتخابات امروز، برخی هموطنانمان هم بودند که بالباس محلی در انتخابات حضور یافته بودند.

حضور


فردی هم با ظاهری بسیار شبیه به "مستربین" شخصیت طنز انگلیسی در صف رای گیری حاضر شده بود که توجه بسیاری را به خود جلب می کرد خصوصا اینکه "تدی" خرس معروف را هم به همراه داشت.


ادامه مطلب
لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور +اسامی
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از صبح جمعه، هفتم اسفند‌ماه، برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. با یادداشت‌برداری یا ذخیره این صفحه روی گوشی یا تبلت خود می‌توانید هنگام نگارش اسامی نامزدهای مد نظر در شعب اخذ رأی، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور + اسامی //////// آماده انتشار آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار آماده انتشار

گروه سیاسی مشرق - دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند‌ماه امسال برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور، لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شده است.

 

آذربایجان شرقی

حوزه انتخابیه تبریز: محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و خانم معصومه راشد، آقای لطیف لطیفی

حوزه انتخابیه بستان‌آباد: احد خیری

حوزه انتخابیه ملکان: شهروز افخمی

حوزه انتخابیه شبستر: علی علی‌لو

حوزه انتخابیه سراب: داوود روشنی

حوزه انتخابیه میانه:یعقوب شیویاری، محمدرضا حاجی‌اصغری

حوزه انتخابیه اهر و هریس: مهدی حسینیان

حوزه انتخابیه کلیبر و هوراند: قلی‌الله قلی‌زاده

هشترود و چاراویماق: غلامحسین شیری 

حوزه انتخابیه بناب: ضیاء‌الله اعزازی

حوزه انتخابیه ورزقان: رضا علیزاده


ادامه مطلب
از اعتراف ریاض به شکست در مقابل تهران تا استقرار جنگنده‌های سعودی در ترکیه برای حمله به سوریه
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده ای از اخبار بین‌الملل جالب و خواندنی ششم اسفندماه را اینجا بخوانید.
 
 
نشریه نیوزویک در گزارشی مدعی شد تهدید عربستان برای مداخله نظامی در سوریه، ایران را ترسانده است.
 
 
از اعتراف ریاض به شکست در مقابل تهران تا استقرار جنگنده‌های سعودی در ترکیه برای حمله به سوریه
 
 
 
تروریست‌های ددمنش داعش وسیله مخوفی را برای مجازات وحشیانه زنان موصل به کار گرفته‌اند.
 
 
 
از اعتراف ریاض به شکست در مقابل تهران تا استقرار جنگنده‌های سعودی در ترکیه برای حمله به سوریه
 
 
 
فروشنده های بدون واسطه تسلیحات در فیسبوک، به راحتی سلاح‌های مختلف را برای داعش فراهم می کنند.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 اسفند 1394برچسب:ایران ، عربستان سعودی ، داعش ، ترکیه ، روسیه ، ریاض ، تهران سوریه ، عراق, ] [ 22:32 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مرگ‌بارترین و گران‌ترین جنگ‌های جهان کدامند؟
تا کنون بیش از 1000 جنگ در طول تاریخ بشریت رخ داده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ یکی از بدترین بلایایی است که انسان ها خود باعث آن هستند. جنگ در لغت به معنای درگیری میان دو کشور است که می تواند خسارات بسیار زیاد و شدیدی را برای تمامی طرف ها به همراه داشته باشد. بیشتر جنگ ها زمانی بسیار طولانی دارند و به همین دلیل خسارات مالی و جانی بسیاری را برای کشورها به همراه دارند. در جهان تاکنون جنگ های بسیار زیادی رخ داده است که خسارات جانی و مالی عظیمی را به همراه داشته است اما مشخص کردن تعداد تلفات و هزینه مالی بسیاری از آن ها تقریبآ غیر ممکن است.
 
مرگ‌بارترین و گران‌ترین جنگ‌های جهان کدامند؟
 
تا کنون بیش از 1000 جنگ در طول تاریخ بشریت رخ داده است.

ادامه مطلب
[ سه شنبه 4 اسفند 1394برچسب:جنگ در خاورمیانه ، ایران ، عراق ، سوریه ، افغانستان ، جنگ های جهانی , ] [ 23:14 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ماجرای دستگیری ریگی در آسمان ایران و چگونگی یارگیری این گروهک تروریستی

.

ماجرای دستگیری ریگی در آسمان ایران و چگونگی یارگیری این گروهک تروریستیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات طی گزارشی به موضوع دستگیری و اعترافات عبدالمجیدریگی یکی از تروریست‌های تکفیری تحت عنوان "پاز آسمان ترور و جنایت تا زمین عدالت و تقاص" پرداخته است.
 
مشروح این گزارش به شرح زیر است:
 
عبدالمجيدريگي موسوم به عبدالمالك  ريگي از شاخص ترين ترورريستهايي تكفيري است كه به پشتيباني سرويسهاي اطلاعاتي منطقه و با هيمنه قابل توجه در شرق كشور،سعي به ضربه زدن به جمهوري اسلامي را داشت . يادم  است سال 1384 بعد از عمليات جانسوز تاسوكي  كه منجر به شهادت 24 نفر ومجروح  شد 22 نفر گرديد اين شرور 9 نفر را به گروگان برد. در تماسهايي كه براي مبادله گروگانها در مقابل آزادي چند زنداني مي كرد ،مي گفت : من آمده ام تا شما را از بين ببرم اگر مطالبه من را جواب ندهيد شما و مردم تان را خواهم كشت و..... 
 

آن زمان در جوابش مي گفتم : نظام اسلامي به تو مانند مزاحمي نگاه مي كند كه توانايي  مقابله با يكي از فرزندان ما را ندارد.اينكه تو مي تواني اينگونه تعدادي از فرزندان ما را به شهادت برساني  به همت سرويسهاي اطلاعاتي كشورهايي است كه نوكري استكبار را مي كنند  كه آن هم ، روزي تمام مي شود  و گرفتار ما خواهي شد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 2 اسفند 1394برچسب:جمهوری اسلامی ایران ، ریگی ،تروریستهایی تکفیری ، سردار شهید شوشتری, ] [ 22:44 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ملاقات خصوصی پوتین با مقام معظم رهبری غیر از دیدار دو ساعته/ فرماندهی سردار سلیمانی در سوریه/آنچه در
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی با حضور در مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان پس از بازدید از این مجموعه پیرامون مسائل بین‌المللی و داخلی به گفت وگو پرداخت.

*روند نظارت بر اجرای برجام چگونه است؟


مقام معظم رهبری هیئتی را برای نظارت بر اجرای برجام مامور کرد‌ه‌اند، برجام کار مهمی بود که حاصل بیش از 12 سال تلاش جمهوری اسلامی ایران بود که با هدایت قاطع،‌هوشمندانه رهبر معظم انقلاب ایجاد شد چرا که بدون هدایت هوشمندانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری به هیچ وجه به این نقطه نمی‌رسیدیم.


مقام معظم رهبری بارها دیدگاهشان را نسبت به  این موضوع بیان کردند البته نتیجه‌ای که بدست آمده از حد ایده‌آل مورد نظر کمتر است اما حداقلی است که بعد از جمع‌بندی تمام تلاش‌ها به این مرحله رسیده‌ است.


برجام دستاورد جمهوری اسلامی ایران است که در دولت‌های مختلف پیگیری شده و در دولت روحانی نهایی شده است. در این میان تلاش محمد جواد ظریف و همکارانشان مجدانه بوده است.

ملاقات خصوصی پوتین با مقام معظم رهبری غیر از دیدار دو ساعته/ فرماندهی سردار سلیمانی در سوریه/آنچه در انتخابات 92 گذشت


ادامه مطلب
استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران ؟!
اخیرا در فضای مجازی موضوع قابل تاملی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری داعش از فضای مجازی جهت مطرح کردن دیدگاه های خود استفاده می‌کنند و در این پروسه اقدامات مخربی را انجام داده اند و فعالیت های تبلیغاتی این گروه تروریستی پوششی برای شکست های آن هاست.


تروریست های داعش هرگاه در آوردگاه های میدانی شکست را پذیرا می‌شوند، در فضای مجازی اقدامات تکمیلی را انجام می‌دهند و اخیرا شایعه ای را مطرح کردند که جای تامل جدی دارد؛ آن ها مدعی هستند که در استان دیاله در حال فعالیت گسترده هستند و در این پروسه مطالبی را عنوان داشته اند.


تروریست های تکفیری داعش در سال 2014 میلادی با یک حمله غافلگیرانه بیش از چهل درصد خاک عراق را در چهار استان "نینوا" ، "دیاله" ، "الانبار" ،  "صلاح الدین" و بخشی از استان  "کرکوک " را تصرف کرد و در این پروسه بیش از 180 هزار کیلومتر مربع از عراق اشغال شد.


ادامه مطلب
"پایگاه نظامی" اسرائیل و عربستان" در "جیبوتی"؟!

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه غرب آسیا دارای منافع مشترکی هستند که ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و مقابله با محور مقاومت یکی از آن هاست.


پیمان نظامی  "تل آویو-ریاض" یکی از مواردی است که مقامات پادشاهی عربستان به آن تاکید دارند و این موضوع در راستای وجود منافع مشترک دو طرف در منطقه "غرب آسیا"  و به خصوص در تقابل با ایران است.




**درخواست قابل تامل شاهزاده سعودی

"ولید بن طلال" از شاهزاده‌های بسیار ثروتمند عربستان در گفت‌وگویی با روزنامه کویتی "القبس"  اعلام کرد کشورهای عربی برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران، باید با رژیم صهیونیستی متحد شوند.



وبگاه خبری «AWD News» به نقل از «القبس» نوشت، ولید در این گفت‌وگو ضمن اتهام‌زنی به ایران اعلام کرد، آشوب کنونی در منطقه غرب آسیا ، مسأله مرگ و زندگی را برای عربستان پیش ‌آورده است و من می‌دانم که ایرانی‌ها از طریق مسأله فلسطین، به دنبال براندازی نظام عربستان هستند به همین دلیل عربستان و اسرائیل باید با تقویت روابط خود و تشکیل یک جبهه واحد در مقابل ایران بایستند.



وی افزود: با امت یهود و بلندپروازی‌های دموکراتیک آن در مقابله با انتفاضه فلسطینی خواهم ایستاد و تمام تلاش خود را برای نابود کردن هر تحرک عربی که به دنبال محکوم کردن اسرائیل باشد، انجام خواهم داد زیرا به نظر من توافق عربی-اسرائیلی ضرورتی برای مقابله با تهدیدات ایرانی در آینده است.



جنگ یمن یکی از آوردگاه هایی است که دو طرف (سعودی و صهیونیستی) درباره آن با هم اتفاق نظر دارند و بعضا جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اسرائیل به پایگاه  "خمیس مشیط"  ورود می کردند و همچنین عربستان سعودی از مستشاران صهیونیست استفاده می کرد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 28 بهمن 1394برچسب:جیبوتی ،یمن ،عربستان ، حوثی های یمن ،انصارالله،رژیم صهیونستی اسرائیل ،, ] [ 22:39 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
کریستین ساینس مانیتور: ژنرال سلیمانی، قهرمان ملی ایرانی ها است
یک روزنامه آمریکایی با قهرمان ملی خواندن سردار سلیمانی نوشت اعتبار وی به خاطر تلاش برای سقوط قدرت آمریکا و افزایش نفوذ معنوی ایران در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشی از تهران نوشت: سال‌ها بود که ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران در سایه فعالیت می‌کرد و در نبردهایی از افغانستان گرفته تا لبنان مشغول انجام وظیفه بود. اما قاسم سلیمانی امروزه  ژنرال برجسته ایران است، مردی که از سوی رسانه‌های اجتماعی به قهرمان ملی ارتقا یافت و دست کم 10 حساب اینستاگرامی به انتشار تصاویر‌ وی در خطوط مقدم در عراق و سوریه مبادرت می‌ورزند.

 روزنامه یاد شده نوشت: پیشتر در جمهوری اسلامی قهرمان پرستی به شخصیت‌های مذهبی و شهدای جنگ آن هم در عرصه هنر اختصاص داده بود اما این امر در مورد سردار سرلشگر قاسم سلیمانی متفاوت است. فرمانده مو جوگندمی سپاه پاسداران ایران بسیار سرزنده است و صعود او برای مبدل شدن به یک ستاره مصادف با رشد رویکرد ملی گرایانه در ایران شد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 بهمن 1394برچسب: سردار سلیمانی ،ایران ،اسرائیل ، امریکا ،, ] [ 18:42 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
پیشرفت موشک‌های بالستیک ایران به کمک پوتین
«بنیاد دفاع از دموکراسی» ضمن ابراز نگرانی از همکاری فضایی ایران و روسیه، معامله هسته‌ای را به نفع مسکو و تهران دانسته و بزرگ‌ترین منافع پسا توافق برای ایران را پیشرفت برنامه موشکی بالستیک با کمک ولادیمیر پوتین اعلام می‌کند.
گروه جنگ نرم مشرق- پس از توافق هسته‌ای یکی از موضوعاتی که دست‌آویز فشار بیشتر به ایران شده، مسئله برنامه فضایی و برنامه موشک‌های بالستیک است. این برنامه‌ها بهانه‌ای شده تا حتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب شود. در یکی از جدیدترین مطالب ضد این دو برنامه ایران، اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی» مطلبی به قلم بوریس زیبرمن (Boris Zilberman) با عنوان «معامله هسته‌ای راه را برای همکاری موشک‌های بالستیک ایران و روسیه هموار می‌کند» منتشر کرده و نسبت به همکاری فضایی ایران و روسیه هشدار داده است.

این اندیشکده وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا در ابتدا به رابطه روسیه و ایران طی دو سال گذشته یعنی از زمان شروع گفتگو‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره می‌کند که در این رابطه دو کشور به سمت تعمیق روابط اقتصادی و استراتژیک خود و در راستای ادغام مجدد ایران با اقتصاد جهانی حرکت کرده‌اند. نویسنده سپس با اظهار نگرانی از این رابطه می‌نویسد: «یکی از حوزه‌هایی که این همکاری می‌تواند بیشتر مورد تایید باشد، یکی از خطرناک‌ترین حوزه‌ها برای امنیت بین‌الملل است: برنامه موشک‌های بالستیک ایران».


ادامه مطلب
[ دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:جمهوری اسلامی ایران ، روسیه ، موشک بالیستیک ، بوتین ، فناوری نظامی, ] [ 21:42 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
نشریه صهیونیستی: آمادگی تل آویو برای مقابله با موشک عماد/ آماده باش اسرائیل برای بمباران شهرهای موشک
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قدرت موشکی ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: به نظر نمی‌رسد وزارت جنگ اسرائیل از اعلام ایران مبنی بر ارتقای برد موشک بالستیک عماد برای هدف‌گیری تل آویو نگران شده باشد. صنعت هوا- فضای رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر، اقدام به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع موشکی بالستیک "آرو-3 " کرد. این سامانه رهگیر که در قلب اسراییل مستقر شده است می‌تواند موشک شلیک شده به دست دشمن را در آسمان نابود کند.
 
این گزارش می‌افزاید: رادارهای پیشرفته این سامانه و ایستگاه کنترل آتش آن می‌توانند تهدیدات را بسیار پیشتر از نزدیک شدن به اسرائیل شناسایی کرده و دستور برای ارسال موشک‌های رهگیر را بدهد.

ادامه مطلب
[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:ایران ، اسرائیل ،سامانه موشکی آرو2 ، موشک عماد, ] [ 19:19 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
از تولید جنگنده سوخو 30 و تانک T90 در ایران تا بر باد رفتن رویای تجاوز ترکیه به سوریه
گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی مورخ بیست و چهارم بهمن ماه را یکجا ببینید.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده ای از اخبار بین‌المللی جالب و خواندنی بیست و چهارم بهمن را اینجا بخوانید.
 
وبسایت فاکس تروتالفا در گزارشی به تولید جنگنده سوخو 30 و تانک T90 روسی در ایران پرداخت.
 
 
برگزیده اخبار بین‌الملل مورخ بیست و چهارم بهمن؛
 
نیروهای ارتش عراق با ورود به محورهای عملیاتی استان موصل در جنوب اربیل در وضعیت انتظار ساعت صفر شروع عملیات قرار گرفتند.
 
 
برگزیده اخبار بین‌الملل مورخ بیست و چهارم بهمن؛
 

ادامه مطلب
[ شنبه 24 بهمن 1394برچسب:ایران، سوریه ، روسیه ، ترکیه ، عربستان ، داعش ، عراق , ] [ 22:40 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
"فرمانده سپاه قدس" در سلامت کامل/دروغ "العربیه" آشکار شد + تصاویر
در یکی دو ماه اخیر ادعاهایی درباره سلامتی سردار سلیمانی مطرح شده بود.


به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه های عربی و وابسته به ضد انقلاب در خارج از کشور ادعاهای مختلفی را درباره سردار سرلشکر پاسدار  "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند.


یک رسانه وابسته به ضد انقلاب و سایت شبکه "العربیه" درباره سلامتی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مختلفی را مطرح کرده  و در سه ماهه اخیر سعی داشتند تا سلامتی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.  




**ادعای شبکه "العربیه"

شبکه  "العربیه"  در آخرین مطلب خود که در آذر ماه منتشر شد ، گزارش داد: سردار "قاسم سلیمانی"  با دو نفر از همراهانش در درگیری های  "حلب" و در پی شلیک موشک "تاو" به شدت زخمی شد. العربیه در ادامه مدعی شد: طبق گزارشهای رسیده، ژنرال "سلیمانی"  پس از امدادهای اولیه به تهران منتقل شد و هم اکنون در یکی از بیمارستانهای پایتخت بستری است. این شبکه در ادامه افزود: "جاش ارنست" ، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با العربیه تصریح کرد: ما از گزارشهایی که درباره زخمی شدن  "قاسم سلیمانی" منتشر شده است، اطلاع داریم؛ اما نمی توانیم آنها را تأیید کنیم.



ادامه مطلب
[ شنبه 24 بهمن 1394برچسب:سپاه قدس ، سردار قاسم سلیمانی ، ایران ،القدس العربی, ] [ 22:23 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تحریم هایی با قدمت چند هزار ساله!

پس از آنکه مستکبرین نتوانستند از راه ایجاد فضای رعب و وحشت و کشتار مومنین به نتیجه برسند از گزینه های سیاسی و اقتصادی برای در هم شکستن جبهه ی مقاومت استفاده می کنند.

تحریم

تحریم

از آنجا که همیشه مستکبرین و جباران از طبقه سرمایه دار و با نفوذ جامعه بوده اند از این ثروت و نفوذ خود در راستای اهداف پلیدشان استفاده می کردند و لذا همواره با تحریم های همه جانبه سعی در نابودی یا حداقل تضعیف مومنین داشتند.

در صدر اسلام پس از آنکه کفار علی رغم شکنجه ی اصحاب و یاران نبی مکرم اسلام با افزایش محبوبیت اسلام در بین جوانان قریش شدند و از طرفی کفار در حبشه کاری از دستشان بر نیامد لذا تصمیم بر آن گرفتند که بنی هاشم را به شعب ابی طالب تبعید کنند.
کفار قریش از چند جهت مسلمین را تحریم کردند:
1.آنها را از دسترسی به هرگونه خوار و باری ممنوع کردند.  2. معامله با آنها را ممنوع کرده و کسی که با آنها معامله می کرد را دستگیر و اموالش را مصادره می کردند.  3. کسی حق تزویج با آنها را نداشت و کسی که از این قوانین سرپیچی میکرد کشته می شد. کفار سه سال حضرت را در بدترین شرایط قرار دادند تا شاید حضرت دست از دعوت خویش بردارد ولی نمی دانستند آنگاه که انسان طعم ایمان را بچشد به هیچ وجهی حاضر نمی شود آن را با نعمات زودگذر و فانی دنیوی معامله کند.
انسان های ضعیف الایمان و آنها که لذت ایمان به خداوند را نچشیده بودند مدام در هراس بودند که نکند تقابل و دشمنی مسلمین با جبهه ی کفر منجر به تحریم آنها شود. این واقعیت را قرآن (پس از آنکه در آیه ی 51 مائده مسلمین را از برقراری روابط دوستانه با کفار نهی می کند) چنین بیان می کند:
فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یُسارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِیبَنا دائِرَة
(ولى) كسانى را كه در دلهایشان بیمارى است مى بینى كه در (دوستى با آنان)، بر یكدیگر پیشى مى گیرند، و مى گویند: «مى ترسیم حادثه اى براى ما اتفاق بیفتد (و نیاز به كمك آنها داشته باشیم!)» شاید خداوند پیروزى یا حادثه دیگرى از سوى خود (به نفع مسلمانان) پیش بیاورد؛ و این دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند!
ترس آنها از برقراری تحریم های همه جانبه از سوی کفار بوده است. دائره یعنی همان محاصره و اینکه شما را تحت فشارهای اقتصادی و ... قرار دهند.


ادامه مطلب
[ جمعه 23 بهمن 1394برچسب:ایران ، تحریم اقتصادی ، ناقض حقوق بشر ،برجام ، انرژی هسته ای ، امریکا, ] [ 20:17 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
آیا با مدیریت تکفیری و اسلام آمریکایی موافقید؟!

موضوع همدلی و اتحاد اسلامی از جمله با ارزش ترین اصول و لوازم زندگی مسالمت آمیز است که رسالت نبوی خواهان گسترش و فراگیری آن در تمام جهان بوده است. کما اینکه خداوند متعال ایشان را مایه رحمت و برکت برای عالمیان معرفی می نمایند، و نه فقط برای جامعه اسلامی.


اسلام آمریکایی

یکی از مهمترین و با ارزش ترین شاخص های فرهنگ و آموزه های اسلامی گسترش فرهنگ همدلی، مهرورزی و اتحاد اسلامی است.
به طور قطع و یقین می توان این چنین بیان داشت که موضوع همدلی و اتحاد اسلامی از جمله با ارزش ترین اصول و لوازم زندگی مسالمت آمیز است که رسالت نبوی خواهان گسترش و فراگیری آن در تمام جهان بوده است. کما اینکه خداوند متعال ایشان را مایه رحمت و برکت برای عالمیان معرفی می نمایند، و نه فقط برای جامعه اسلامی. [1]

با بیان این مقدمه جای طرح این سؤال است: با توجه به این که جهان اسلام متأسفانه به خاطر بعضی از مسائل و مشکلات درون دینی در ابتدای شکل گیری خود به فرقه ها و مذاهب گوناگونی تقسیم شد آیا وظیفه یک رهبر و مرجع دینی و سیاسی که زعامت و مدیریت این چنین جامعه را بر عهده دارد چگونه باید باشد؟ آیا اندیشه و رویکرد او تنها می بایست در خدمت منافع و مصالح گروهی خاص از این فرق و مذاهب باشد؟ و یا اینکه با نگاهی جامع و تصمیم مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی جامعه را مدیریت و رهبری نماید؟ در این نوشتار سعی داریم با نگاه به ساختار هندسی اندیشه رهبری مطالبی در خصوص بهترین رویکرد در اداره  و برخورد با افراد جامعه اسلامی اشاره کنیم.


ادامه مطلب
[ جمعه 23 بهمن 1394برچسب:داعش ، اسلام امریکایی ، تکفیری ها، حکومت علوی ، جامعه اسلامی, ] [ 19:45 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
سلفی‌های خود را برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کنید +تصاویر
مردم کشورمان نه تنها در دنیای حقیقی حضور پرشورشان را نشان دادند بلکه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم این روز را جشن گرفتند.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در حالی امروز در سراسر کشور برگزار شد که همه برای پیروزی انقلاب و دستاوردهای آن به میدان آمدند.

هر کس با هر حرف و پیامی در این مسیر قدم برمی‌دارد و فرقی نمی‌کند که از کدام طبقه یا گرایش است اما چیزی که تا چشم کار می‌کند دیده می‌شود این است که همه آمده بودند، تاریخ ثابت کرده که ملت ایران در هر کجا که حضور داشته بینش سیاسی خود را به رخ جهان کشیده است، نمونه این بینش سیاسی را امروز می‌توان در پلاکاردهایی چون؛ "ملت و دولت، همدلی و هم زبانی"، "حضور در انتخابات آگاهی و‌ بصیرت است"، "با دشمن پیمانی مبند که قابل تفسیر باشد"، "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید"، "سلام بر فلسطین"، "گوش به فرمان رهبریم"، "کسی را انتخاب کنید که کشور را به دشمن نفروشد"، "ما همه مثل رهبرمان انقلابی هستیم"، "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" می توان مشاهده کرد.

مردم کشورمان نه تنها در دنیای حقیقی حضور پرشورشان را نشان دادند و مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب زدند، بلکه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم این روز را جشن گرفته و با انتشار تصاویری از حضورشان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، چهره فضای مجازی را هم انقلابی کردند.
 
 
شما هم می توانید تصاویر و عکس های سلفی خود در روز 22 بهمن را با هشتگ "باشگاه_خبرنگاران" به اشتراک گذارید تا تصاویر خود را در خروجی سایت باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
و یا عکس های خود را با شماره 09303001947 در نرم افزار تلگرام ارسال کنید.


سلفی های خود را با هشتگ باشگاه خبرنگاران منتشر کنید +تصاویر


ادامه مطلب
از حضور سردار سلیمانی تا شرکت تفنگداران آمریکایی در راهپیمایی 22 بهمن+فیلم و تصاویر
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در حالی از ساعت ۹ صبح امروز در سراسر کشور برگزار شد که همه برای پیروزی یک انقلاب و دستاوردهای آن به میدان آمدند.
 
هر کس با هر حرفی بر دلش و پیام بدست در این مسیر قدم برمی‌دارد و فرقی نمی‌کند که از کدام طبقه یا گرایش است اما چیزی که تا چشم کار می‌کند دیده می‌شود این است که همه آمده بودند!
 
تاریخ ثابت کرده که ملت ایران در هر کجا که حضور داشته بینش سیاسی خود را به رخ جهان کشیده است، نمونه این بینش سیاسی را امروز می‌توان در پلاکاردهایی چون؛ "ملت و دولت، همدلی و هم زبانی"، "مرگ بر آمریکا"، "حضور در انتخابات آگاهی و‌ بصیرت است"، "با دشمن پیمانی مبند که قابل تفسیر باشد"، "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید"، "سلام بر فلسطین"، "گوش به فرمان رهبریم"، "کسی را انتخاب کنید که کشور را به دشمن نفروشد". مشاهده کرد.
 
خیابان‌های تهران از صبح امروز پذیرای مردمی است که همراه با رهبر معظم انقلابشان فریاد "من انقلابی‌ام" را سر می‌دهند.
 
از ساعات اولیه صبح دوباره عطر همدلی و همزبانی در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های شهرمان پیچید و مردم با لبهای خندان و بعضا پرچم به دست کم کم خود را به مسیرهای دهگانه می‌رسانند و به سیل عظیم جمعیت اضافه می‌شوند.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 بهمن 1394برچسب:جشن سالگرد انقلاب اسلامی ، سردار قاسم سلیمانی ، راهپیمایی 22 بهمن ، , ] [ 17:33 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
بازتاب حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در رسانه‌های خارجی
حضور باشکوه هموطنانمان در راهپیمایی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازتاب جشن انقلاب ایران در رسانه های خارجی به شرح زیر است:
 
سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، اعلام کرد: تظاهرات میلیونی مردمی ایران به  مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز پنجشنبه در سراسر این کشور برگزار شد .
 
دویچه وله نیز نوشت: مردم ایران در «روز ملی» به خیابان ها آمدند.
 
 ایندیاتایمز  در مطلبی نوشت: پراناب موخرجی، رئیس جمهور هند سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به دولت و مردم ایران تبریک گفت.
خیرگزاری چینی شین هوا در گزارشی درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نوشت: ایرانی‌ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

ادامه مطلب
مشت جنگنده‌های ایرانی با «نصر» کامل شد؛ آشنایی با 5 موشک کروز هوا به دریا +عکس
پس از جنگ تحمیلی 8 ساله و مشاهده عملکرد موشک‎هایی همچون هارپون، اگزوست و کرم ابریشم، سرمایه‎گذاری قابل توجهی در نیروهای مسلح کشورمان برای طراحی، ساخت و تولید موشک‎های ضد کشتی با بردهای متنوع خصوصا انواع کروز که قابلیت شلیک از سه دسته اصلی پرتابگرها را داشته باشند، صورت گرفته است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، روند توسعه و تنوع بخشی به تجهیزات موشکی کشورمان در بخش های مختلف، طی سالهای گذشته با شتاب بیشتری همراه شده و در حالی که قبلا، رشد دستاوردهای این بخش در حوزه هواپایه، با رشد کمی همراه بود، اما در سنوات اخیر، می توان مضاعف شدن این سرعت را کاملا رصد و مشاهده کرد.

در جدیدترین دستاورد اعلام شده در این خصوص، اولين مجموعه توليدي موشك كروز ضد كشتي نصرهواپايه كه توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده است، روز سه شنبه به نيروي هوايي ارتش تحويل شد. خط تولید این موشک در دومین روز از هفته دولت (سوم شهریورماه) با حضور وزیر دفاع کشورمان به بهره برداری رسیده بود و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، تحویل آن آغاز شد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:ارتش ،موشک کروز ((نصر)) ، نیروی هوایی ارتش ، خلیج فارس ،سامانه موشکی ارتش, ] [ 20:21 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
نیویورک تایمز: جنگ سوریه مایه ننگ آمریکا و سربلندی روسیه شد
یک روزنامه آمریکایی نوشت: رئیس جمهور روسیه توانست در سوریه پیروز شود، اقدامی که در اثر ناتوانی و پراکندگی آرا در دولت آمریکا محقق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "راجر کوهن" در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت: سیاست "ولادیمیر پوتین" در سوریه به اندازه کافی واضح و روشن است و در تحکیم مواضع دولت بشار اسد، ادامه بمباران مواضع "مخالفان" تا زمان تسلیم و شکست هرگونه تلاش کشورهای غربی برای تغییر نظام سوریه با استفاده از "یاوه گویی های دیپلماتیک" در ژنو و نیز جلوگیری از تغییر اوضاع سوریه خلاصه می شود.

وی می افزاید: در این میان سیاست اوباما و به طور کلی دولت آمریکا مشخص نیست و محاصره کامل حلب توسط نیروهای سوریه و قطع شدن ارتباط آن شهر با خارج از عواقب همین نامشخص بودن سیاست آمریکاست.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:امریکا ، روسیه ، سوریه ، پوتین ، حلب ، داعش, ] [ 22:2 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
روایتی خواندنی از دیدار امام با همافران

روایت نصرت الله محمود زاده نویسنده «مسیح کردستان» از روز 19 بهمن

 
عکس همافران

صبح روز 19 بهمن خیابان ایران شور و حال دیگری پیدا کرد تعداد زیادی از افسران،همافران و درجه داران نیروی هوایی برای بیعت با امام آمده بودند و با ورودشان وضعیت مدرسه  دگرگون شده بود.
سرگرد به حاج محسن گفت: «به خبرنگاران تان بگویید از چهره دوستان ما عکس نگیرند.»
حاج محسن به سوی بروجردی دوید و گفت: «همه خبرنگاران را جمع کن و فیلم هایشان را دربیاور این افراد باید برای سران نیروی هوایی ناشناخته بمانند.»

عکسی از آن روز

شهید نیز این چنین کرد و دستور داد اوضاع را زیر نظر بگیرند.عکاس روزنامه کیهان هم آنجا بود و با اخطار و اخراج نیروهای شهید بروجردی خارج نشد و اصرار کرد بماند، موضوع را به بروجردی اطلاع دادند. شهید به عکاس گفت: افسران نیروی هوایی آمده اند با امام بیعت کنند و اجازه نداری عکس بگیری. عکاس کیهان با اسرار گفت: «بگذارید یک عکس بگیرم که برای شما سندیت داشته باشد، ولی طوری عکس می گیرم که صورت هیچ کس دیده نشود، اگر این عکس را نگیرم، چطوری می خواهید ثابت کنید که اینجا چه گذشته است؟»
بروجردی قبول کرد و دو نفر نظامی را کنارش گذاشت که به محض اینکه یکی از کارکنان رویش را به دوربین کرد، به او اطلاع بدهند و مانع عکاسی شوند که عکس بگیرد. محمد نگران بود که دولت آن ها را بشناسد و مجازات کند، چون هنوز دولت بختیار بر سرکار بود.
افسران منظم و خبردار منتظر دیدار امام بودند و با مشاهده امام، با احترام خاص نظامی از ایشان پذیرایی کردند. یکی از افسران هدف دیدارکنندگان را بیان کردند و امام نیز حساب توده ارتشیان را از سرسپردگان و سران جدا کردند.
به هرحال عکاس عکس را گرفت و به روزنامه برد. عکس مذکور در صفحه اول روزنامه چاپ شد و همان روز، بختیار این اتفاق را تکذیب کرد، اما امام ساعت چهار بعد از ظهر اعلامیه ای دادند و این اتفاق را تأیید کردند.
فردای آن روز هم کیهان، نگاتیوهای این عکس ها را چاپ کرد. غروب همان روز دستور دستگیری عکاس را دادند. بعد از چاپ آن عکس به همافرها حمله شد و مردم برای کمک به آن ها به پادگان ها ریختند و کم کم بختیار فهمید که کاری از دستش برنمی آید، چون همه با امام بیعت کرده بودند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 بهمن 1394برچسب:ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی هوایی ، امام خمینی ، همافران ارتش ،, ] [ 23:28 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
"فرماندهان سپاه" درباره "اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه" چه گفتند؟ + تصاویر
فرماندهان سپاه نظراتی را درباره اعزام نیروی سعودی به سوریه داشتند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   رژیم سعودی 5 سال است که پشتیبانی های لجستیکی، مالی و تسلیحاتی را از تروریست های تکفیری در سوریه انجام می‌دهد و در این پروسه هیچ توفیقی را کسب نکرده است.
 

با شروع عملیات نظامی نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از طریق پایگاه های نظامی اش در سوریه از جمله "لاذقیه" و "طرطوس" گمانه زنی ها درباره تضعیف تروریست های تکفیری افزایش یافته است.


پس از آغاز عملیات آزاد سازی استان "حلب" با نام "نصر" که چند ماهی است در حال انجام بوده، همپیمانان تروریست های تکفیری به شدت نگران تضعیف متحدان خود از جمله داعش، جبهه النصره و احرار الشام شدند.



**پیشروی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به شدت ترکیه و عربستان سعودی را نگران کرده است

پیشروی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به شدت ترکیه و عربستان سعودی را نگران کرده و اخیرا سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ارتش رژیم سعودی مدعی شده که اگر ائتلاف بخواهد آماده اعزام نیروی نظامی به سوریه هستیم.  البته این موضوع با واکنش "کرملین" مواجه شده و مقامات ارشد فدراسیون روسیه معتقدند که این کار (اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه) به نوعی اعلام جنگ است.


ادامه مطلب
مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" چه گفتند؟ + تصاویر
مقامات لشکری و کشوری نظراتی را درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" داشتند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیشروی های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه وارد مرحله جدیدی شده است.


سرعت پیشروی ها به حدی بوده که نیروهای نظامی سوری به چند کیلومتری  "گذرگاه باب السلام" در نزدیکی مرز ترکیه رسیده و وضعیت پیشروی ها بسیار مساعد و قابل قبول بوده و شمال  "حلب"  تا حدودی تحت کنترل است.


اما یکی از مهمترین دستاوردهای ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه شکست حصر دو شهرک مهم "نبل" و "الزهرا" بود که در این پروسه یک ضربه سنگین به تروریست های تکفیری در  "ریف شمالی حلب"  وارد آمده است.


مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر


ادامه مطلب
انهدام "پادگان‌های اسرائیل" با پهپاد "شاهد 129" + تصاویر
این پهپاد توانمندی گسترده ای در انهدام دقیق اهداف دارد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پهپادها نقش مهمی در افزایش توان عملیاتی نیروهای هوایی در کمک رسانی به نیروهای سطحی دارند و در این پروسه می‌توانند با شناسایی و عکس برداری مختصات نقاط لازم را به نیروهای زمینی بدهند.


جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای سازنده  پهپاد های بدون سرنشین بوده که می‌تواند از این پهپادها در رصد عملیاتی دشمن استفاده کرده و نتایج را به مرکز فرماندهی برای تصمیمات آینده برساند و این پروسه یقینا باعث افزایش امنیت ملی می‌گردد.


اخیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبادرت به تولید پهپاد  "شاهد 129"  نموده که البته این پهپاد دو سال پیش تولید شده بود و اخیرا پروسه مسلح سازی آن به نمایش تلویزیونی درآمد و این موضوع نشان دهنده دستاورد دیگری در نیروهای مسلح بود.


ادامه مطلب
یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!
وتو خواهم کرد، موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "لغو تحریم‌ها"  یکی از دو موضوع مهمی بود که شش قدرت جهانی را رو به روی ایران نشاند تا با منطق مذاکره این مهم، عملیاتی شود.

بدون شک طی این دو سالی که "محمد جواد ظریف" رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان و همتای آمریکاییش راه مقرهای سازمان ملل را در پیش می گرفتند می دانستند لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و غیره کار سختی نیست اما تحریم های کنگره قصه ای است که سر دراز دارد و بدون ریش گرو گذاشتن از سوی رئیس جمهور آمریکا کاری از پیش نخواهد رفت.

"وتو خواهم کرد" موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح کرد، اما با توجه به آنچه تا به امروز گذشته و تکرر "وتو می کنم های" وی، باعث شد تا آنطور که باید،ل دلها گرم نشود. اما یک سناریوی تازه نفس پیش پای این رئیس جمهور است!

اگر کار به جایی برسد که اوباما مجبور به وتو کردن  قانونهای ناقض برجام باشد و با توجه به این که راههایی برای شکستن وتو وجود دارد اگر این اتفاق بیفتد، در نهایت برجام نقض شده و مهر بد عهدی بر پیشانی کاخ سفید زده خواهد شد  که بدون شک عواقب بدی نیز برای همه طرف های مذاکره کننده خواهد شد.

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!


ادامه مطلب
اکسپرس: ایران، هشتمین قدرت نظامی جهان که نباید با آن درگیر شد
یک روزنامه انگلیسی با اشاره به قدرت های نظامی جهان، از نیروهای مسلح ایران به عنوان یکی از ده کشور اول جهان از حیث پرسنل آماده درگیری یاد نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی تحت عنوان «بزرگترین ارتش‌های دنیا که نباید با آن درگیر جنگی شوید» از ایران به عنوان هشتمین ارتش بزرگ دنیا در جهان نام برد.

اکسپرس در آغاز این گزارش نوشت: کدام کشور اینک فعال‌ترین پرسنل نظامی از حیث آمادگی برای نبرد در صورت مواجهه در جنگ در گستره جهانی  را دارد؟

بر اساس این گزارش، روزنامه یاد شده با نام بردن از «ایران» به عنوان هشتمین ارتش آماده جهان نوشت: گزارش‌ها حکایت از این دارند که ایران پهپادهای انتحاری خود را به عنوان بخشی از یک سلاح نظامی بهبود داده است، سلاح‌هایی که ارزان‌تر از یک موشک کروز هستند.


ادامه مطلب
جان فرانسه به "لب" ایران رسید!

ایران نخستین بوسه فرانسوی در دوران پسابرجام را از "ایرباس" دریافت کرد تا به انتظار و هوا و هوس طولانی فرانسوی ها برای تجارت با ایران پایان دهد!

مهدی جابری-بخش اقتصاد تبیان
قرارداد خرید ایرباس

به گزارش تبیان، کشور فرانسه بنا به اذعان مانوئل کارلوس ولس نخست وزیر این کشور، بیشترین ضرر را از تحریم ایران متحمل شده است و همین اعتراف نشان می دهد که آنها برای برقراری روابط اقتصادی سطح بالا با ایران جان به لب شده اند!
سوال مهم اما این است که چرا فرانسه نخستین کشوری است که در پسابرجام اینچنین به ایران نزدیک می شود؛ آن هم در زمینه فروش 118 غول ایرباس به ایران!
برای پاسخ دادن به این سوال باید اندکی به عقب بازگردیم؛ به آخرین روز تابستان امسال که رویترز این خبر غیرمنتظره را منتشر کرد: "دفتر تجاری فرانسوی ها در تهران باز شد." این موضوعی بود که تحلیلگران اقتصادی از آن با عنوان "سهم خواهی فرانسوی ها از بازار ٨٠ میلیونی ایران" یاد کردند.
اقدام فرانسه در شهریور امسال آنقدر شوک آور بود که رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات هم اینچنین از آن یاد کرد: "فرانسه نخستین کشوری است که بعد از برجام در ایران دفتر تأسیس می کند و گشایش این دفتر تجاری در تهران از سوی فرانسوی ها نشان دهنده برداشتن قدم جدی آنها برای کار با ایران است... فرانسه احساس می کند که نسبت به آمریکایی ها و انگلیسی ها نزد ایرانیان خوشامد بیشتری دارد."

عده ای از تحلیلگران داخلی و خارجی اعتقاد دارند که فرانسه از مدت ها قبل به دنبال "سهم" خود در بازار ایران بوده و امروز این سهم را به سختی به دست آورده است. از نظر این افراد، فرانسه برنده اصلی این رابطه اقتصادی است و این ایران است که با ولخرجی نابجا و خریدهای لوکس دچار خسارت و زیان شده است

رئیس خانه اقتصاد ایران نیز در تحلیل اقدام چهار ماه قبل فرانسه گفت: "هر کشوری برای نفوذ در بازار دیگر کشورها روش خاصی دارد؛ برخی نمایندگی تأسیس می کنند و برخی شعب؛ اما کشورهایی که به بازگشایی دفتر تجاری اقدام می کنند، بازار آن کشور را جدی گرفته اند."
بنابراین باید گفت که فرانسه از ماه ها و سال ها قبل به بازار ایران چشم داشته است و نشانه های این چشم داشتن را می توان در تلاش این کشور برای برقراری هرچه سریعتر روابط دوستانه با ایران در دوران پسابرجام


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:ایران ، فرانسه ، سفرهای هوایی ،پسابرجام ،, ] [ 21:42 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ولایت فقیه دیکتاتور می شود؟

چندی پیش مطلبی با عنوان پاسخ به شبهات انقلابی منتشر شد که با استقبال و سوالات متنوعی از سوی کاربران مواجه بود در این مقاله به دومین سوال از سوالات پاسخ داده شده است.امام خمینی (ره) فرمودند: ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری را می گیرد. چگونه ولایت فقیه نه تنها دیکتاتور نمی شود، بلکه جلوی دیکتاتوری را می گیرد؟ سعی می شود در این مقاله به زبانی ساده به این سوال پاسخ داده شود؟


ولایت فقیه

ابتدا لازم است فرق حکومت ولایت فقیه و حکومت دیکتاتوری مشخص شود.در حاکمیت دیکتاتوری رضایت اشخاص ملاک حاکمیت است اما در حاکمیت ولایت فقیه مانند حاکمیت پیامبر و ائمه رضایت خداوند ملاک عمل حکومت است.

در حاکمیت دیکتاتوری اگر رضایت یک نفر ملاک باشد، به آن دیکتاتوری فردی می گویند. اگر رضایت یک گروه مثل یک خاندان یا قبیله یا حزب و امثال آن ملاک باشد، به آن دیکتاتوری قومی، حزبی و امثال آن می گویند. و اگر رضایت اکثریت ملاک باشد به آن دیکتاتوری اکثریت می گویند. نظام های دموکراسی که رضایت خداوند در آن جایی ندارد از همین قبیل است..


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:حکومت اسلامی ، ولایت فقبه ، مجلس خبرگان رهبری ، نظام های دمو کراسی ،, ] [ 13:55 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
آیا مانور «رعد شمال» خط و نشان سعودی‌ها برای ایران و غرب است؟
رسانه های منطقه از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر برگزاری مانورهای نظامی با مشارکت چندین کشور عربی و اسلامی و با حضور 100هزار نیروی نظامی اعم از نیروی زمینی و هوایی، تحت عنوان «رعد شمال» به فاصله ای اندک از پایان مانور دریایی ایران خبر می دهند.

پیام های مانورهای نظامی «رعد شمال» عربستان و طرف های مورد خطابگروه بین‌الملل مشرق - قرار است، عربستان سعودی طی روزهای آینده برگزار کننده مانورهای نظامی مشترکی تحت عنوان «رعد شمال» با مشارکت شماری از کشورهای عربی و اسلامی از جمله مصر باشد.

عربستان سعودی مدعی شده است که هدف مانورهای نظامی رعد شمال مقابله با خطرهایی است که منطقه را تهدید می‌ کند و با برگزاری آن ریاض تلاش می کند، امنیت ملی و منافع مشترک عربی را تامین کند.

ریاض در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه مانورهای نظامی رعد شمال را باید نماد همبستگی و همکاری و کار مشترک عربی شمرد، افزوده است: از آنجا که منطقه شاهد تغییرات بزرگ و تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم بی شماری است، بنابراین نیاز به همکاری مشترک بین تمام کشورهای عربی و اسلامی جهت تثبیت امنیت و ثبات در منطقه کاملا احساس می شود.

این مانورها قرار است، در 3 منطقه داخل عربستان برگزار شود و به غیر از مصر، نیروهای ویژه و هوایی، زمینی و دریایی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربستان سعودی در یمن و اردن و پاکستان نیز مشارکت دارند، البته چند کشور نیز به عنوان ناظر هم در این مانورها مشارکت خواهند داشت.


ادامه مطلب
چالش‌های مهم دولت در دوران پسابرجام
با اجرایی شدن برجام، دولت با چالش‌های مهمی مواجه شده که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اجرایی شدن برجام، لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های چندین ساله علیه ایران، اکنون کشورمان وارد شرایط جدیدی شده که علاوه بر بازشدن درهای فرصت برای بهبود شرایط اقتصادی، چالشهای مهمی را هم برای دولت ایجاد کرده که در این گزارش مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
 
 
چالش‌های مهم دولت در دوران پسابرجام

ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 بهمن 1394برچسب:دولت ، گروه سیاسی ، روحانی ، پساتحریم ، اقتصاد ایران ، توافق هسته‌ای ,, ] [ 22:44 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
سوغاتی‌های روحانی از فرنگ+ تصاویر
رئیس‌جمهور در نخستین سفر اروپایی و پسابرجامی خود چه هدایایی را برای مردم به ارمغان آورد.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اجرایی شدن برجام و رهایی دولت از بند تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای، رئیس‌جمهور راهی اروپا شد تا با تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با دولت‌های صنعتی گامی در جهت توسعه و رفع محرومیت‌های به جامانده از دوران تحریم در کشور بردارد.
 
در این گزارش سعی خواهیم کرد نگاهی گذرا به قراردادهای منعقد شده تهران با رم، پاریس و ارمغان‌هایی که رئیس‌جمهور برای مردم آورده داشته باشیم.
 
 
سوغاتی‌های روحانی از فرنگ+ تصاویر
 
*سفر به پاریس و انعقاد قراردادهای 33 میلیارد دلاری
 
در سفر رییس جمهور به فرانسه، دکتر روحانی در مراسمی در کاخ الیزه که با حضور همتای فرانسوی‌اش "فرانسوا اولاند" برگزار شد، قراردادهایی به ارزش 33 میلیارد دلار امضا کرد که شامل توافق‌های همکاری با شرکتهای پژوسیتروئن، ایرباس و توتال بود.
 
پژوسیتروئن با ایران خودرو برای تولید سالانه 200 هزار خودرو در ایران قرارداد امضا کرد و ارزش این قرارداد را که تحت آن نخستین خودرو در سال 2017 به تولید خواهد رسید، 436 میلیون دلار اعلام کرد.

ادامه مطلب
[ شنبه 10 بهمن 1394برچسب: ایران ، پاریس ، روحانی ، ایتالیا ، سندهای همکاری, ] [ 23:25 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
پرواز "تهران- نیویورک"؛ از حرف تا "عمل"؟!
به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سپری شدن بیش از یک دهه از مناقشه هسته‌ای ایران و غرب این مناقشه اکنون با برقرای یک توافق در آستانه ایجاد چارچوبی اجرایی برای حل و فصل خود قرار دارد. بدون تردید تصمیم اوباما مبنی بر انتخاب راه حل سیاسی برای این موضوع به جای راه حل نظامی و همچنین تصمیم ایران به برقراری مذاکرات، روی کار آمدن دولت روحانی و بدنبال آن انتقال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امورخارجه در رسیدن طرفین به مرحله  کنونی نقش غیر قابل انکاری داشته است.
 
این مناقشه که بطور حتم می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین مناقشه میان غرب و ایران نام برد پیامدهایی را بر سیاست خارجی و داخلی ایران تحمیل کرد که در حوزه سیاست خارجی تیره شدن روابط سیاسی با غرب، تلاش غرب برای انزوا و ممانعت از ایفای نقش منطقه ای ایران بویژه تحت تاثیر لابی اسرائیلی را بایستی از اصلی ترین پیامدهای این مناقشه در نظر گرفت. هرچند که به نظر می رسد تصمیم ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا پس از روی کار آمدن دولت روحانی از همان آعاز به کار مذاکرات توانسته باشد بخشی از احساس غربی ها مبنی بر عدم اعتماد سازی جمهوری اسلامی ایران را جبران کند ولی به هرحال آنچه که منطقی به نظر می رسد این است که حذف پیامدهای منفی گفته شده در عرصه سیاست خارجی و ایجاد تغییر پایدار در دیدگاه غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیازمند گذر زمان و مهمتر از آن بهره گیری صحیح سیاستمداران ایران از فرصت بوجود آمده از طریق گسترش دامنه روند مذاکرات به سایر مسایل مهم منطقه از جمله داعش و بحران های منطقه ای همچون سوریه و یمن است.
 
به نظر می رسد همزمانی موضوع مذاکرات ایران و غرب با تحولات منطقه ای از جمله ظهور داعش و سایر بحران های منطقه ای، توانایی فراهم کردن چنین فرصتی را برای سیاست خارجی ایران داشته باشد. به عبارت بسیار واضح تر برقراری این مذاکرات و حصول نتیجه از آن در قالب دستیابی به یک توافق جامع در کنارشکل گیری منافع مشترک میان ایران و جامعه جهانی بر سر مقابله با داعش می‌تواند به عنوان بستری تسهیل کننده در اختیار سیاست خارجی ایران جهت نیل به ایفای نقش منطقه ای خود و پذیرش آن از سوی غرب قرار گیرد.
 
 
پرواز
 

ادامه مطلب
واکنش رسانه‌های ضدانقلاب به اعلام اسامی خبرگان رهبری + تصاویر
پوشش رد صلاحیت‌های صورت گرفته بدون اشاره به افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند از محورهای خبری امروز رسانه‌های ضد انقلاب بود که نشان می‌دهد آنها برای روزهای آینده، برنامه گسترده‌ای در جهت سوء استفاده از اشخاصی دارند که صلاحیت آن‌ها احراز نشده است.

گروه سیاسی مشرق- سرانجام روز موعود فرا رسید و شورای نگهبان اسامی اولیه تایید و رد صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. شب گذشته کار بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان پایان یافت و صبح امروز، اسامی رد صلاحیت‌ها و تأییدی‌ها، از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

وجود برخی اسامی در لیست رد صلاحیت شدگان که البته از قبل هم قابل پیش‌بینی بود، باعث شد تا رسانه‌های ضد انقلاب در جهت تحریک افراد، نسبت به رد صلاحیت‌ها به صورت گزینشی واکنش نشان دهند. آنچه که در ادامه می‌آید محورهای خبری رسانه‌های ضد انقلاب در روز سه شنبه، ششم بهمن است:


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:رد صلاحیت کاندیدای خبرگان ، احراز صلاحیت ، سید حسن خمینی ، هاشمی رفسنجانی, ] [ 18:44 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
برجام مهمتر از آخر الزمان شناسی!

 آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای و 1+5 اتفاق افتاد شبیه به یک معجزه بود تا یک دستاورد و باید کلاس برجام در مدارس برگزار شود! لذا موضوعی که در جهان امروز در راس همه مباحث جدی است برجام است نه آخرالزمان شناسی!

آخرالزمان ، برجام

این روزها در خیابان که گذر میکنم با چیزهای عجیب و غریب زیادی مواجه می شوم. چهره های دخترانه ی پسران  و تیپ های پسرانه ی دختران! گاهی با مادر و پدرم که از قدیمی های این دوره و زمانه هستند به بیرون از خانه می روم صحنه های غیر اخلاقی به چشمم میخورد که عرق شرم بر چهره ام می نشیند. تنها کاری که می توانم در آن لحظه انجام دهم این است که سرم را به پایین بیندازم و به روی خودم نیاورم! اما در این میان تنها چیزی که از پدر و مادر می شنوم این است که می گویند دوره آخر الزمان شده است! اما همیشه این سوال در ذهنم بود که دوره ی آخر الزمان یعنی چه ؟ تا اینکه با سرچ در اینترنت متوجه شدم که زمانی که علایم ظهور در جامعه نمایان می شود و تغییر از یک دوره به دوره ی دیگر را مشاهده می کنیم به آن دوره آخرالزمان می گویند. وقتی به تغییرات زمانمان با دوره های قبل نگاه کردم دیدم بله! راست می گویند که دوره آخر الزمان شده است!


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:مذاکرات هسته ای ، برجام ،مهدویت ، علایم ظهور ، ایران ، امریکا, ] [ 22:17 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تقویت جامعه مدنی و اعطای بورسیه، راهکار آمریکا برای تغییر ایران
آمریکا باید سیاست‌هایی را به کار گیرد که منجر به خلق یک جامعه مدنی قدرت‌مندتر در ایران شود. باید از این پس شرایط تحصیل در آمریکا برای دانشجویان ایرانی تسهیل شود. باید برنامه‌هایی برای تبادلات فرهنگی، مذهبی و ورزشی طراحی شود.

گروه جنگ نرم مشرق- دوران پسابرجام را می‌توان یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی در‌ ده سال اخیر نام برد که بسیاری از معادلات اقتصادی و سیاسی در جهان را تحت شعاع خود قرار داده است. بیشترین تاثیرات این توافق‌نامه نیز مربوط به دو کشور ایران و آمریکا است که ایران از این ره‌آورد بیشتر به دنبال کسب منافع اقتصادی و آمریکا به دنبال تحقق اهداف سیاسی است. نقطه قله تحقق هدف سیاسی برای آمریکا نیز "تغییر نظام جمهوری اسلامی" است.

اندیشکده‌های آمریکایی نیز در همین راستا در گزارشات جدید خود راه‌کارهایی را به دولت آمریکا جهت تحقق اهداف سیاسی این کشور (تغییر نظام ایران) در دوران بعد از برجام ارائه می‌دهند. یکی از جدیدترین این راه‌کارها را اندیشکده «رند» (RAND) در گزارشی از علیرضا نادر منتشر کرده است.

این گزارش در ابتدا به‌صورت تلویحی ادعا می‌کند که فشار مردم ایران به حکومت و نگرانی از ایجاد ناآرامی و یا انقلاب موجب قبول برجام از سوی ایران شده است: «جمعیت به نسبت جوان ایران خواستار مشارکت و تعامل با جهان است. امضای توافقنامه هسته‌ای از سوی مقامات ایرانی، در اثر فشاری بود که از سوی مردم خود احساس می‌کردند. نشانه‌ای از بروز ناآرامی و یا انقلاب -حداقل در آینده نزدیک- در ایران نیست اما این صدای مردم ایران است که اهمیت دارد. آنها از تایید توافق هسته‌ای خوشحال شدند چون علاوه بر حل مشکل اقتصادی‌شان به آینده‌ای روشن می‌اندیشند».


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:فضای سایبری ، شبکه های اجتماعی ، دوران پسابرجام ،ایران ، امریکا, ] [ 22:10 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
از هوس‌بازی‌ با نام کشیش تا ترویج مسیحیت صهیونیستی در ایران +عکس
رویترز در گفتگو با همسر سابق عابدینی، به موضوع ملاقات قریب‌الوقوع این زوج پرداخته است؛ مواجهه‌ای که شریعت‌پناهی به هیچ‌عنوان دوست ندارد اتفاق بیفتد. او بازسازی زندگی از دست‌رفته را سخت می‌داند؛ یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی با مردی که به تصاویر مستهجن و غیراخلاقی اعتیاد داشته است.

گروه بین‌الملل مشرق - چندی پیش پس از تأیید اجرایی شدن برجام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی (و یک آمریکایی) در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. از میان این چهار نفر، تنها کسی که همسرش عملا به پیگیری کارها و امور وی در دوران حبس در ایران و استقبال از وی در زمان پس از آزادی هیچ میلی نداشت، «سعید عابدینی» بود. اخیرا، «نغمه شریعت‌پناهی» که پیش‌تر در مورد فساد اخلاقی همسر جاسوس‌اش نکاتی را بیان نموده بود، جزئیات بیشتری را در این رابطه فاش کرده است.

سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام ///


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:سعید عابدینی ، جاسوس سیا ، کشیش مسحیت تبشیری ، رژیم ضهیونیستی, ] [ 22:10 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
"شیخ مسکین" آزاد شد/ "ارتش ترکیه" در شمال سوریه مستقر می‌شود؟! + نقشه و جزئیات
زمزمه هایی مبنی بر آزاد سازی کامل "شیخ مسکین" به گوش می‌رسد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در آزاد سازی "شیخ مسکین" یک گام بلند برداشتند و این شهر را از (براساس گفته های برخی رسانه های داخلی سوری) حصر خارج کردند تا تحولات استان  "درعا"  وارد مرحله جدیدی شود.


منابع سوری اعلام کردند ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در ادامه پیشروی خود که کنترل بیش از 90 درصد شهر را در اختیار گرفته بودند در یک گام راهبردی در 12  ساعت گذشته  شهر را تقریبا به طور کامل پاکسازی کردند.

به دنبال پیشروی ارتش سوریه در این شهر گروه‌های مسلح اعلام آماده باش کرده بودند. ارتش سوریه تاکنون با حمایت جنگنده‌های روسیه بسیاری از شهرها و مناطق را از دست تروریست‌ها آزاد کرده است.


نظامیان و نیروهای دفاع وطنی سوریه  در یک ماه اخیر شهر "شیخ مسکین"  را به صورت جدی محاصره کرده بود و تروریست ها که شدیدا در تنگناه قرار داشتند در 4  مرحله شهر را تحویل ارتش و نظامیان سوری دادند .


آزاد سازی  "شیخ مسکین" در دو مرحله صورت گرفت که در مرحله اول 50 درصد شهر و در مرحله دوم 78 درصد و در مرحله سوم بیش از 90 درصد و در مرحله چهارم آنطور که مطرح شده تقریبا صد در صد شهر آزاد شده است (نقشه 48 ساعت اخیر نشان می‌دهد قریب به نود درصد شهر که در نقشه نقاط قرمز و زرد بوده پاکسازی شده).




ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:سوریه ،دمشق ، حلب ، شخ مسکین ، ارتش سوریه ،ترکیه ، داعش , ] [ 22:0 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
رهبری از پاسدارانی که آمریکایی ها را به زانو درآوردند اینگونه تقدیر
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان آمریکایی به آب‌های جمهوری اسلامی ایران، اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.
اقدام شما شجاعانه، بهنگام و همراه با ایمان بود/ این حادثه را باید کار خدا دانستبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان امریکایی به آبهای جمهوری اسلامی ایران اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در سخنان کوتاهی، این اقدام ستایش برانگیز نیروی دریایی سپاه پاسداران را شجاعانه و همراه با ایمان خواندند و خاطرنشان کردند: کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که امریکاییها را به آبهای ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آنگونه با دستهایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند.
 
در این دیدار همچنین نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.
 
انتهای پیام/
 
[ دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب: رهبر انقلاب اسلامی ، سپاه پاسداران ،نظامیان امریکایی, ] [ 23:36 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه