سرزمین لاله ها

سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی.نظامی

مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" چه گفتند؟ + تصاویر
مقامات لشکری و کشوری نظراتی را درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" داشتند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیشروی های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه وارد مرحله جدیدی شده است.


سرعت پیشروی ها به حدی بوده که نیروهای نظامی سوری به چند کیلومتری  "گذرگاه باب السلام" در نزدیکی مرز ترکیه رسیده و وضعیت پیشروی ها بسیار مساعد و قابل قبول بوده و شمال  "حلب"  تا حدودی تحت کنترل است.


اما یکی از مهمترین دستاوردهای ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه شکست حصر دو شهرک مهم "نبل" و "الزهرا" بود که در این پروسه یک ضربه سنگین به تروریست های تکفیری در  "ریف شمالی حلب"  وارد آمده است.


مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر


ادامه مطلب
انهدام "پادگان‌های اسرائیل" با پهپاد "شاهد 129" + تصاویر
این پهپاد توانمندی گسترده ای در انهدام دقیق اهداف دارد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پهپادها نقش مهمی در افزایش توان عملیاتی نیروهای هوایی در کمک رسانی به نیروهای سطحی دارند و در این پروسه می‌توانند با شناسایی و عکس برداری مختصات نقاط لازم را به نیروهای زمینی بدهند.


جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای سازنده  پهپاد های بدون سرنشین بوده که می‌تواند از این پهپادها در رصد عملیاتی دشمن استفاده کرده و نتایج را به مرکز فرماندهی برای تصمیمات آینده برساند و این پروسه یقینا باعث افزایش امنیت ملی می‌گردد.


اخیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبادرت به تولید پهپاد  "شاهد 129"  نموده که البته این پهپاد دو سال پیش تولید شده بود و اخیرا پروسه مسلح سازی آن به نمایش تلویزیونی درآمد و این موضوع نشان دهنده دستاورد دیگری در نیروهای مسلح بود.


ادامه مطلب
یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!
وتو خواهم کرد، موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "لغو تحریم‌ها"  یکی از دو موضوع مهمی بود که شش قدرت جهانی را رو به روی ایران نشاند تا با منطق مذاکره این مهم، عملیاتی شود.

بدون شک طی این دو سالی که "محمد جواد ظریف" رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان و همتای آمریکاییش راه مقرهای سازمان ملل را در پیش می گرفتند می دانستند لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و غیره کار سختی نیست اما تحریم های کنگره قصه ای است که سر دراز دارد و بدون ریش گرو گذاشتن از سوی رئیس جمهور آمریکا کاری از پیش نخواهد رفت.

"وتو خواهم کرد" موضوعی است که اوباما هر کجا از اصحاب کنگره بی وفایی دید آن را مطرح کرد، اما با توجه به آنچه تا به امروز گذشته و تکرر "وتو می کنم های" وی، باعث شد تا آنطور که باید،ل دلها گرم نشود. اما یک سناریوی تازه نفس پیش پای این رئیس جمهور است!

اگر کار به جایی برسد که اوباما مجبور به وتو کردن  قانونهای ناقض برجام باشد و با توجه به این که راههایی برای شکستن وتو وجود دارد اگر این اتفاق بیفتد، در نهایت برجام نقض شده و مهر بد عهدی بر پیشانی کاخ سفید زده خواهد شد  که بدون شک عواقب بدی نیز برای همه طرف های مذاکره کننده خواهد شد.

یک سناریوی تازه نفس برای اوباما؛ قانون اساسی آمریکا به داد برجام رسید!


ادامه مطلب
اکسپرس: ایران، هشتمین قدرت نظامی جهان که نباید با آن درگیر شد
یک روزنامه انگلیسی با اشاره به قدرت های نظامی جهان، از نیروهای مسلح ایران به عنوان یکی از ده کشور اول جهان از حیث پرسنل آماده درگیری یاد نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی تحت عنوان «بزرگترین ارتش‌های دنیا که نباید با آن درگیر جنگی شوید» از ایران به عنوان هشتمین ارتش بزرگ دنیا در جهان نام برد.

اکسپرس در آغاز این گزارش نوشت: کدام کشور اینک فعال‌ترین پرسنل نظامی از حیث آمادگی برای نبرد در صورت مواجهه در جنگ در گستره جهانی  را دارد؟

بر اساس این گزارش، روزنامه یاد شده با نام بردن از «ایران» به عنوان هشتمین ارتش آماده جهان نوشت: گزارش‌ها حکایت از این دارند که ایران پهپادهای انتحاری خود را به عنوان بخشی از یک سلاح نظامی بهبود داده است، سلاح‌هایی که ارزان‌تر از یک موشک کروز هستند.


ادامه مطلب
آیا مانور «رعد شمال» خط و نشان سعودی‌ها برای ایران و غرب است؟
رسانه های منطقه از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر برگزاری مانورهای نظامی با مشارکت چندین کشور عربی و اسلامی و با حضور 100هزار نیروی نظامی اعم از نیروی زمینی و هوایی، تحت عنوان «رعد شمال» به فاصله ای اندک از پایان مانور دریایی ایران خبر می دهند.

پیام های مانورهای نظامی «رعد شمال» عربستان و طرف های مورد خطابگروه بین‌الملل مشرق - قرار است، عربستان سعودی طی روزهای آینده برگزار کننده مانورهای نظامی مشترکی تحت عنوان «رعد شمال» با مشارکت شماری از کشورهای عربی و اسلامی از جمله مصر باشد.

عربستان سعودی مدعی شده است که هدف مانورهای نظامی رعد شمال مقابله با خطرهایی است که منطقه را تهدید می‌ کند و با برگزاری آن ریاض تلاش می کند، امنیت ملی و منافع مشترک عربی را تامین کند.

ریاض در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه مانورهای نظامی رعد شمال را باید نماد همبستگی و همکاری و کار مشترک عربی شمرد، افزوده است: از آنجا که منطقه شاهد تغییرات بزرگ و تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم بی شماری است، بنابراین نیاز به همکاری مشترک بین تمام کشورهای عربی و اسلامی جهت تثبیت امنیت و ثبات در منطقه کاملا احساس می شود.

این مانورها قرار است، در 3 منطقه داخل عربستان برگزار شود و به غیر از مصر، نیروهای ویژه و هوایی، زمینی و دریایی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربستان سعودی در یمن و اردن و پاکستان نیز مشارکت دارند، البته چند کشور نیز به عنوان ناظر هم در این مانورها مشارکت خواهند داشت.


ادامه مطلب
سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" کیست؟ + تصاویر
اخیرا فرمانده سابق کل ارتش به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد رشادت ها و پایمردی های بسیاری در دوران دفاع مقدس است و فرماندهان بسیاری از این نهاد نظامی در دوران دفاع مقدس از خود ایثار و فداکاری نشان دادند.


یکی فرماندهان آجا امیر سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" فرمانده سابق کل ارتش و از رزمندگان و  فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن نقش مهمی در توسعه فرهنگ مقاومت و شهادت داشت.



سرلشکر  "محمد سلیمی"  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی بوده و دومین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از خرداد ۱۳۷۹ و پس از امیر سرلشکر ستاد "علی شهبازی"  با ارتقاء درجه‌اش از سرتیپی به سرلشکری به فرماندهی ارتش رسید.


سرلشکر ستاد


وی که در زمان جنگ ایران و عراق مسئول دفتر مشاوره امام  خمینی  (ره ) در امور نظامی و مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بوده‌است یک روز پس از انتصاب به فرماندهی کل ارتش، نشان درجه یک  "نصر" را دریافت نمود. در شهریور ۱۳۸۴  امیر سرلشکر "عطاءالله صالحی"   جانشین وی گردید.


ادامه مطلب
پرواز "تهران- نیویورک"؛ از حرف تا "عمل"؟!
به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سپری شدن بیش از یک دهه از مناقشه هسته‌ای ایران و غرب این مناقشه اکنون با برقرای یک توافق در آستانه ایجاد چارچوبی اجرایی برای حل و فصل خود قرار دارد. بدون تردید تصمیم اوباما مبنی بر انتخاب راه حل سیاسی برای این موضوع به جای راه حل نظامی و همچنین تصمیم ایران به برقراری مذاکرات، روی کار آمدن دولت روحانی و بدنبال آن انتقال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امورخارجه در رسیدن طرفین به مرحله  کنونی نقش غیر قابل انکاری داشته است.
 
این مناقشه که بطور حتم می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین مناقشه میان غرب و ایران نام برد پیامدهایی را بر سیاست خارجی و داخلی ایران تحمیل کرد که در حوزه سیاست خارجی تیره شدن روابط سیاسی با غرب، تلاش غرب برای انزوا و ممانعت از ایفای نقش منطقه ای ایران بویژه تحت تاثیر لابی اسرائیلی را بایستی از اصلی ترین پیامدهای این مناقشه در نظر گرفت. هرچند که به نظر می رسد تصمیم ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا پس از روی کار آمدن دولت روحانی از همان آعاز به کار مذاکرات توانسته باشد بخشی از احساس غربی ها مبنی بر عدم اعتماد سازی جمهوری اسلامی ایران را جبران کند ولی به هرحال آنچه که منطقی به نظر می رسد این است که حذف پیامدهای منفی گفته شده در عرصه سیاست خارجی و ایجاد تغییر پایدار در دیدگاه غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیازمند گذر زمان و مهمتر از آن بهره گیری صحیح سیاستمداران ایران از فرصت بوجود آمده از طریق گسترش دامنه روند مذاکرات به سایر مسایل مهم منطقه از جمله داعش و بحران های منطقه ای همچون سوریه و یمن است.
 
به نظر می رسد همزمانی موضوع مذاکرات ایران و غرب با تحولات منطقه ای از جمله ظهور داعش و سایر بحران های منطقه ای، توانایی فراهم کردن چنین فرصتی را برای سیاست خارجی ایران داشته باشد. به عبارت بسیار واضح تر برقراری این مذاکرات و حصول نتیجه از آن در قالب دستیابی به یک توافق جامع در کنارشکل گیری منافع مشترک میان ایران و جامعه جهانی بر سر مقابله با داعش می‌تواند به عنوان بستری تسهیل کننده در اختیار سیاست خارجی ایران جهت نیل به ایفای نقش منطقه ای خود و پذیرش آن از سوی غرب قرار گیرد.
 
 
پرواز
 

ادامه مطلب
برجام مهمتر از آخر الزمان شناسی!

 آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای و 1+5 اتفاق افتاد شبیه به یک معجزه بود تا یک دستاورد و باید کلاس برجام در مدارس برگزار شود! لذا موضوعی که در جهان امروز در راس همه مباحث جدی است برجام است نه آخرالزمان شناسی!

آخرالزمان ، برجام

این روزها در خیابان که گذر میکنم با چیزهای عجیب و غریب زیادی مواجه می شوم. چهره های دخترانه ی پسران  و تیپ های پسرانه ی دختران! گاهی با مادر و پدرم که از قدیمی های این دوره و زمانه هستند به بیرون از خانه می روم صحنه های غیر اخلاقی به چشمم میخورد که عرق شرم بر چهره ام می نشیند. تنها کاری که می توانم در آن لحظه انجام دهم این است که سرم را به پایین بیندازم و به روی خودم نیاورم! اما در این میان تنها چیزی که از پدر و مادر می شنوم این است که می گویند دوره آخر الزمان شده است! اما همیشه این سوال در ذهنم بود که دوره ی آخر الزمان یعنی چه ؟ تا اینکه با سرچ در اینترنت متوجه شدم که زمانی که علایم ظهور در جامعه نمایان می شود و تغییر از یک دوره به دوره ی دیگر را مشاهده می کنیم به آن دوره آخرالزمان می گویند. وقتی به تغییرات زمانمان با دوره های قبل نگاه کردم دیدم بله! راست می گویند که دوره آخر الزمان شده است!


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:مذاکرات هسته ای ، برجام ،مهدویت ، علایم ظهور ، ایران ، امریکا, ] [ 22:17 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تقویت جامعه مدنی و اعطای بورسیه، راهکار آمریکا برای تغییر ایران
آمریکا باید سیاست‌هایی را به کار گیرد که منجر به خلق یک جامعه مدنی قدرت‌مندتر در ایران شود. باید از این پس شرایط تحصیل در آمریکا برای دانشجویان ایرانی تسهیل شود. باید برنامه‌هایی برای تبادلات فرهنگی، مذهبی و ورزشی طراحی شود.

گروه جنگ نرم مشرق- دوران پسابرجام را می‌توان یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی در‌ ده سال اخیر نام برد که بسیاری از معادلات اقتصادی و سیاسی در جهان را تحت شعاع خود قرار داده است. بیشترین تاثیرات این توافق‌نامه نیز مربوط به دو کشور ایران و آمریکا است که ایران از این ره‌آورد بیشتر به دنبال کسب منافع اقتصادی و آمریکا به دنبال تحقق اهداف سیاسی است. نقطه قله تحقق هدف سیاسی برای آمریکا نیز "تغییر نظام جمهوری اسلامی" است.

اندیشکده‌های آمریکایی نیز در همین راستا در گزارشات جدید خود راه‌کارهایی را به دولت آمریکا جهت تحقق اهداف سیاسی این کشور (تغییر نظام ایران) در دوران بعد از برجام ارائه می‌دهند. یکی از جدیدترین این راه‌کارها را اندیشکده «رند» (RAND) در گزارشی از علیرضا نادر منتشر کرده است.

این گزارش در ابتدا به‌صورت تلویحی ادعا می‌کند که فشار مردم ایران به حکومت و نگرانی از ایجاد ناآرامی و یا انقلاب موجب قبول برجام از سوی ایران شده است: «جمعیت به نسبت جوان ایران خواستار مشارکت و تعامل با جهان است. امضای توافقنامه هسته‌ای از سوی مقامات ایرانی، در اثر فشاری بود که از سوی مردم خود احساس می‌کردند. نشانه‌ای از بروز ناآرامی و یا انقلاب -حداقل در آینده نزدیک- در ایران نیست اما این صدای مردم ایران است که اهمیت دارد. آنها از تایید توافق هسته‌ای خوشحال شدند چون علاوه بر حل مشکل اقتصادی‌شان به آینده‌ای روشن می‌اندیشند».


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 بهمن 1394برچسب:فضای سایبری ، شبکه های اجتماعی ، دوران پسابرجام ،ایران ، امریکا, ] [ 22:10 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
از هوس‌بازی‌ با نام کشیش تا ترویج مسیحیت صهیونیستی در ایران +عکس
رویترز در گفتگو با همسر سابق عابدینی، به موضوع ملاقات قریب‌الوقوع این زوج پرداخته است؛ مواجهه‌ای که شریعت‌پناهی به هیچ‌عنوان دوست ندارد اتفاق بیفتد. او بازسازی زندگی از دست‌رفته را سخت می‌داند؛ یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی با مردی که به تصاویر مستهجن و غیراخلاقی اعتیاد داشته است.

گروه بین‌الملل مشرق - چندی پیش پس از تأیید اجرایی شدن برجام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی (و یک آمریکایی) در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. از میان این چهار نفر، تنها کسی که همسرش عملا به پیگیری کارها و امور وی در دوران حبس در ایران و استقبال از وی در زمان پس از آزادی هیچ میلی نداشت، «سعید عابدینی» بود. اخیرا، «نغمه شریعت‌پناهی» که پیش‌تر در مورد فساد اخلاقی همسر جاسوس‌اش نکاتی را بیان نموده بود، جزئیات بیشتری را در این رابطه فاش کرده است.

سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام ///


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:سعید عابدینی ، جاسوس سیا ، کشیش مسحیت تبشیری ، رژیم ضهیونیستی, ] [ 22:10 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
"شیخ مسکین" آزاد شد/ "ارتش ترکیه" در شمال سوریه مستقر می‌شود؟! + نقشه و جزئیات
زمزمه هایی مبنی بر آزاد سازی کامل "شیخ مسکین" به گوش می‌رسد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در آزاد سازی "شیخ مسکین" یک گام بلند برداشتند و این شهر را از (براساس گفته های برخی رسانه های داخلی سوری) حصر خارج کردند تا تحولات استان  "درعا"  وارد مرحله جدیدی شود.


منابع سوری اعلام کردند ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در ادامه پیشروی خود که کنترل بیش از 90 درصد شهر را در اختیار گرفته بودند در یک گام راهبردی در 12  ساعت گذشته  شهر را تقریبا به طور کامل پاکسازی کردند.

به دنبال پیشروی ارتش سوریه در این شهر گروه‌های مسلح اعلام آماده باش کرده بودند. ارتش سوریه تاکنون با حمایت جنگنده‌های روسیه بسیاری از شهرها و مناطق را از دست تروریست‌ها آزاد کرده است.


نظامیان و نیروهای دفاع وطنی سوریه  در یک ماه اخیر شهر "شیخ مسکین"  را به صورت جدی محاصره کرده بود و تروریست ها که شدیدا در تنگناه قرار داشتند در 4  مرحله شهر را تحویل ارتش و نظامیان سوری دادند .


آزاد سازی  "شیخ مسکین" در دو مرحله صورت گرفت که در مرحله اول 50 درصد شهر و در مرحله دوم 78 درصد و در مرحله سوم بیش از 90 درصد و در مرحله چهارم آنطور که مطرح شده تقریبا صد در صد شهر آزاد شده است (نقشه 48 ساعت اخیر نشان می‌دهد قریب به نود درصد شهر که در نقشه نقاط قرمز و زرد بوده پاکسازی شده).




ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:سوریه ،دمشق ، حلب ، شخ مسکین ، ارتش سوریه ،ترکیه ، داعش , ] [ 22:0 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
رهبری از پاسدارانی که آمریکایی ها را به زانو درآوردند اینگونه تقدیر
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان آمریکایی به آب‌های جمهوری اسلامی ایران، اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.
اقدام شما شجاعانه، بهنگام و همراه با ایمان بود/ این حادثه را باید کار خدا دانستبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان امریکایی به آبهای جمهوری اسلامی ایران اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در سخنان کوتاهی، این اقدام ستایش برانگیز نیروی دریایی سپاه پاسداران را شجاعانه و همراه با ایمان خواندند و خاطرنشان کردند: کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که امریکاییها را به آبهای ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آنگونه با دستهایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند.
 
در این دیدار همچنین نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.
 
انتهای پیام/
 
[ دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب: رهبر انقلاب اسلامی ، سپاه پاسداران ،نظامیان امریکایی, ] [ 23:36 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
هیچ قرار داد نظامی بین ایران و چین بسته نشد/قرارداد های دو کشور عمدتا اقتصادی بودند
هیچ قرار داد نظامی بین ایران و چین بسته نشد/قرارداد های دو کشور عمدتا اقتصادی بودندیک منبع آگاه در وزارت دفاع در گفت و گو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  خرید جنگنده "جی 10 "، موشک ضد کشتی و تسلیحات نظامی ایران از چین را تکذیب کرد.


وی ادامه داد: قرار دادهای دو کشور همه اقتصادی بودند و هیچ قرار داد نظامی بین دو کشور (وزارت دفاع ایران با چین) بسته نشده است.

این منبع آگاه تاکید کرد : سخنان مطرح شده یک گمانه زنی رسانه‌ای است و واقعیت ندارد.

گفتنی است اخیرا در فضای مجازی سخنانی درباره خرید جنگنده جی 10 از سوی ایران مطرح شده است.

[ دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:ایران ، چین ، قرارداد های نظامی ، وزارت دفاع, ] [ 22:3 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ورود طرفداران هادی به استان صنعا / عروس دریای سرخ تحت سیطره کامل انصارالله +عکس
درگیری‌های جنگ یمن ابتدا بیشتر در جنوب این کشور متمرکز بود، اما در ماه‌های اخیر این درگیری‌ها به شمال گسترش پیدا کرده و اکنون بیشتر درگیری‌ها در منطقه شمالی یمن در جریان است. این جنگ حالت فرسایشی به خود گرفته و دو طرف به شدت از مواضع خودشان دفاع می کنند که این مساله باعث کند شدن سرعت پیشروی هر کدام از طرف‌های جنگ در درگیری ها شده است.

گروه بین‌الملل مشرق - بیش از ده ماه از آغاز جنگ یمن می گذرد و در این مدت صحنه جنگ در این کشور شاهد تغییرات زیادی بوده است. هم اکنون بیشتر مناطق شمالی یمن در کنترل نیروهای ارتش این کشور و حرکت انصارالله(حوثی‌ها) می باشد و نیروهای ائتلاف موسوم به عربی و طرافداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن کنترل بخش زیادی از جنوب این کشور را در دست دارند.

درگیری های جنگ یمن در ابتدای این جنگ بیشتر در جنوب این کشور متمرکز بوده، اما در ماه های اخیر این درگیری ها به شمال یمن گسترش پیدا کرده و اکنون بیشتر درگیری ها در منطقه شمالی یمن در جریان است.
در این مقاله به بررسی وضعیت میدانی جنگ یمن در استان های مختلف این کشور می پردازیم:


واقعیت میدانی جنگ در یمن/ دو طرف درگیری چه مناطقی را در دست دارند +نقشه


ادامه مطلب
روسیاهی به "کاخ سفید" ماند!

کاخ سیاهِ تحریم های هسته ای پس از 12 سال و با ناامید شدن کاخ سفید و کشورهای غربی از شکستن مقاومت مردم ایران، بالاخره فروپاشید. کشورها، گروه ها و افرادی که 12 سال قبل تصور می کردند کار کشور ایران با وضع تحریم های سخت و همه جانبه تمام می شود تصور نمی کردند که این کشتی غول پیکر که هدایت آن در دست رهبر دانشمند ایران است، نه تنها طوفان های مهیب را پشت سر می گذارد بلکه در این مسیرِ سخت آبدیده می شود و آنچنان روی پای خویش می ایستد که حتی دزدان دریایی، حیات و بقای خویش را در گرو برقراری ارتباط با این کشتی می بینند!

کاخ سفید

تفاوت نظام های بزرگ، مردمی و ریشه دار مانند جمهوری اسلامی ایران و حکومت های بی ریشه و ضعیف مانند برخی کشورهای منطقه را باید در توان داخلی ما برای مقابله با 12 سال تحریم جستجو کرد. اگر هر یک از کشورهای پادشاهی منطقه فقط با چند تحریم کوچک مواجه شوند، بی شک دوام چندانی نخواهند داشت و نظام بی اساس آنها خیلی زود فرو می پاشد اما کشور ایران با اتکا به داشته ها، استعدادها و ظرفیت های خود، هم از تحریم ها فرصت ساخت و هم اینکه تحریم ها را ابزاری برای تنبیه کشورهای تحریم کننده قرار داد؛ یعنی آنها را با همان سلاحی به زمین زد که قرار بود به خیال خامشان مردم ایران را به زمین بزنند.
در پیش گرفتن برنامه های اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و ایجاد سپر دفاعی در برابر تحریم ها توسط ایران در این سال ها، آمریکا و غرب را به این نتیجه رساند که مقابله بیشتر با ایران در جبهه اقتصادی بی تاثیر است؛ چراکه کار به مرحله ای رسیده که ایران از تحریم، پله و پلی به سوی پیشرفت و آبادانی ساخته است.


ادامه مطلب
جاسوسانی که آزاد کردیم؛ تاجرانی که خواهیم گرفت + تصاویر
ایران همزمان با روز اجرای برجام، چهار زندانی دو تابعیتی از جمله سه جاسوس را آزاد کرد. طبق شنیده‌ها خبرنگاران و مذاکره‌کنندگان در وین ساعت‌ها برای اجرای این تبادل منتظر ماندند تا پس از راهی‌شدن زندانیان به سمت سوئیس، رسما روز اجرای برجام را اعلام کنند. اما چه کسانی از دو طرف آزاد شدند؟

گروه بین‌الملل مشرق - شامگاه امروز (شنبه) دادستان تهران اعلام کرد چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. نماینده ایران در سازمان‌ ملل در این باره گفته است: «در گذشته مقامات ارشد آمریکا از مقامات ارشد ایران برای آزادی زندانیان درخواست مساعدت کرده بودند و طبیعتا دولت سوئیس هم به عنوان دولت تسریع‌کننده مذاکرات در این مسئله نقش مثبتی ایفا کرد. مذاکرات برای آزادی زندانیان یک سال طول کشید و مراحل آزادی زندانیان در دو کشور در حال انجام است.»

آقای خوش‌رو تأیید کرد که دقیقا هفت زندانی ایرانی آزاد می‌شوند.

خوش‌رو افزود: «ما در طول 10 روز گذشته چند بار با وکلای زندانیان و خودشان تلفنی و حضوری تماس داشتیم و به آنها این اطمینان را دادیم که هر وقت اراده کنند می‌توانند به ایران بیایند.»

ایران چهار زندانی دو تابعیتی را آزاد کرد/ آمریکا شش زندانی را آزاد می‌کند


ادامه مطلب
ظریف: همه تحریم‌های ظالمانه امروز لغو می‌شود
وزیر خارجه ایران از اعلام شروع برجام در روز شنبه خبر داد.

ظریف: امروز بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر می‌شودبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" به محض ورود به وین گفت: امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت‌و‌گوهایی هم با امانو، کری و موگرینی خواهم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از ان یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می‌شود.

ظریف افزود: چون آنچه که برجام را اجرایی می‌کند گزارش مدیر کل است اما برای اعلام اهمیت این واقعه بیانیه‌ای هم خوانده خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل آژانس است، اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه از جمله آقای کری خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: این ملاقات‌ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که امریکا یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.


ادامه مطلب
موشک "تشرین"؛ عامل بازدارنده "حمله نظامی ارتش اسرائیل" به سوریه + فیلم و تصاویر
موشک "تشرین" عامل بازدارنده حمله نظامی ارتش اسرائیل است.

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "قدرت موشکی سوریه"  از  40  سال  پیش  به  صورت ویژه کلید خورده بود و در این راستا موشک‌های مختلفی تولید شده است. 
 
توان موشکی سوریه در راستای مقابله با برخی از همسایگان متخاصم همچون ترکیه با وجود بحران این کشور، در حال افزایش بوده و در این راستا گام های بلندی برداشته شده  که این موضوع باعث نگرانی برخی کشورها از جمله آمریکا و ترکیه است.

یکی از موشک‌هایی که در خدمت ارتش سوریه بوده و این کشور آن را تولید کرده "تشرین" است که با نام  "ام 600 (M 600 )" نیز شناخته شده و پتانسیل‌های بسیاری برای هدف قرار دادن مواضع نزدیک (تا فاصله 300 ) کیلومتر را دارد.

**"اوزی روبین: موشک‌های  "تشرین" بسیار دقیق بوده و می‌توانند زیان‌های جدی به اسرائیل وارد آورند

پایگاه خبری "النشره" (elnashra)   به  نقل از روزنامه انگلیسی "ساندی تلگراف" گزارش داد که سوریه موشک های خود را آماده شلیک کرده تا در صورت تجاوز، آنرا مورد استفاده قرار دهد. این سایت ادامه داد:  ساندی تلگراف افزود: سوریه موشک‌های "تشرین" که تولید داخلی بوده و قدرت انفجاری بالا داشته  را آماده شلیک دارد.  "اوزی روبین"، از کارشناسان مطرح عرصه موشکی اسرائیل، می‌گوید: "موشک‌های  "تشرین" بسیار دقیق بوده و می‌توانند زیان‌های جدی را به وجود  آورند."


ادامه مطلب
افشای طرح عربستان، موساد و سیا برای ترور سید حسن نصرالله
خشم سعودی ها از دبیرکل حزب الله، ریاض را به برنامه ریزی و همکاری با موساد و سیا برای اجرای طرح ترور وی وادار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، طرح ترور دبیرکل حزب الله لبنان با همکاری سازمان های اطلاعاتی عربستان، بحرین، امارات، موساد و سیا ، به دنبال اظهارات تند سید حسن نصرالله علیه حاکمان عربستان سعودی، برنامه ریزی شده است.

شبکه عرب‌زبان " سما " به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پس از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اعدام شیخ نمر باقر النمر، دستگاه اطلاعاتی عربستان با دستور مستقیم ملک سلمان پادشاه آن کشور با سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی برای کمک به حذف فیزیکی سید حسن نصرالله تماس برقرارکرد و نام دبیرکل حزب الله لبنان در اولویت فهرست کسانی قرارگرفت که باید ترور شوند.


ادامه مطلب
تاملی بر دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس
تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد. این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال شخصی اش و در تحلیل دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس نوشت: روز گذشته ( ساعت 16/30) دو شناور رزمی آمریکا شامل 10 نظامی ( نه مرد و یک زن ) این کشور که مسلح به سلاح های نیمه سنگین نیز بودند، پس از تجاوز به آب های سرزمینی ایران در اطراف جزیره فارسی، متوقف و سرنشینان نظامی آن توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شدند.
در هنگام مقابله با شناورهای رزمی متجاوز آمریکایی، ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه که در نزدیکی این واقعه ( در آب های بین المللی ) در حال گشت زنی بود، تنها نظاره گر این عملیات سپاه شد.

 نگاه اول :

در نگاه اول شاید این طور گفته یا وانمود شود که اقدام شناورهای رزمی آمریکا، غیر عمدی و از روی اتفاق بوده است.
در این رابطه باید گفت؛ شناورهای نظامی مجهز به جی پی اس می باشند و علاوه بر اینکه با منطقه ماموریت خود به طور کامل آشنایی داشته اند، از طریق سیستم ناوبری یگان مربوطه نیز هدایت می گردند.


ادامه مطلب
پیام های نهفته حمله تروریستی استانبول

پس از چند هفته آرامش نسبی، ترکیه در زمانی بار دیگر هدف حملات تروریستی قرار گرفت که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور خود را برای سخنرانی در ضیافت ناهار سفرای کشورهای مقیم آماده می کرد.

حمله تروریستی استانبول

خبر انفجار در میدان سلطان احمد استانبول چنان اردوغان را تحت تاثیر قرار داده بود که وی در سرآغاز سخنرانی اش با قاطعیت تصریح کرد که این اقدام حمله ای انتحاری بوده و عامل آن دارای تابعیت سوریه است. اما برخلاف اظهارات اردوغان یک مقام امنیتی ترکیه اعلام کرد که این حمله به احتمال زیاد توسط گروه ترویستی تکفیری داعش انجام شده تا ساعاتی پس از آن صدق گفته وی با پذیرش مسئولیت این حمله توسط داعش به اثبات برسد.
اگرچه «نعمان کورتولموش»، معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه اعلام کرد که مجری عملیات جوانی سوری (28 ساله) بوده و دستگاه های امنیتی ترکیه موفق شده اند، اطلاعات دقیقی درباره این حمله به دست آورند، اما کارشناسان بر این باورند، این حمله دارای ابعاد مختلف و پیام های متعددی است و به تبع آن بهره برندگان از آن هم طرف های مختلفی هستند و نمی توان آن را به داعش محدود کرد.
در واقع تشدید اوضاع امنیتی و میدانی در سوریه و عراق و مناطق جنوب و شرق ترکیه گزینه های متعددی را درباره دست داشتن طرف های متعدد در این حادثه مطرح می کند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:ترکیه ، روسیه ،پ ک ک،اردوغان ،آنکارا ، سوریه ، داعش, ] [ 23:17 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
آسوشیتدپرس: «برجام» ظرف یک هفته آینده اجرایی می‌شود
دیپلمات‌های غربی، بامداد سه‌شنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس، از اجرایی شدن «برجام» ظرف یک هفته آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد سه‌شنبه از قول دیپلمات‌هایی که اشاره‌ای به نامشان نکرده از اجرایی شدن توافق جامع اتمی بین ایران و گروه 1+5 ظرف یک هفته آینده خبر داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول دیپلمات‌ها گزارش داده که «روز اجرای برجام» در یک هفته آینده فرا خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس توافقات پیشتر صورت گرفته، به ارائه این گزارش موظف شده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه بدون ارائه تاریخی مشخص گفته بود تحریم‌های ایران به زودی رفع خواهد شد.


ادامه مطلب
ادعای بست دیفنس: جنگ احتمالی ایران و عربستان چگونه خواهد بود؟
وبسایت "بست دیفنس" در گزارشی به بررسی چگونگی وقوع جنگ احتمالی ایران و عربستان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بست دیفنس" در گزارشی به قلم "مایکل نایت،" مقاله نویس آمریکایی نوشت: زمانی که کسی از من بپرسد جنگ ایران و عربستان چگونه خواهد بود، نخستین پاسخ من به او این است که باید به اطراف نگاه کند؛ زیرا این جنگ درحال وقوع است. همانطور که "ویلیام گیبسون،" نویسنده آمریکایی معتقد است: "آینده، همین زمان حال است." در حال حاضر، ایران و عربستان سعودی نیروهای نیابتی یکدیگر را به صورت غیرمستقیم در یمن، سوریه، بحرین و استان شرقی عربستان سعودی می کُشند.
 
نگارنده این گزارش در ادامه افزود: آینده نیز چیزی مشابه امروز خواهد بود. فقط الگوی موجود کمی شدیدتر می شود و حتی ممکن است در مدتی کوتاه از حد خود فراتر رود. پس از مدتی، هم سطح ِجنگ های نیابتی سرزمین های دیگر می شود.

ادامه مطلب
توافق با سفیر چین برای تحریم ایران با یک شیشه مشروب/«جان کری» یکی از اعضای تیم مذاکرات مخفی با ایران
سفیر چین در آمریکا را به صرف یک نوشیدنی به هتلم دعوت کردم؛ هنگامی که وارد شد، او را به یک میز آرام در می‌خانه هدایت کردم. همان‌جا، با کوکتل، به توافق نهایی درباره لیست تحریم‌ها رسیدیم.

گروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا و بخش دوم را از این‌جا بخوانید.


ادامه مطلب
واکنش مقامات ایرانی به قطع روابط دیپلماتیک عربستان چه بود؟
به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، مقامات ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می‌خوانید.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، مقامات ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می‌خوانید.
 
 
 
واکنش مقامات ایرانی به قطع روابط دیپلماتیک عربستان چه بود؟رئيس دفتر رئيس جمهور
 
 
حجت‌السلام روحانی در واکنش به اقدام شتابزده ریاض در قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران گفت: دولت عربستان برای اين که بر جنايتش نسبت به سربريدن يک رهبر ديني در کشور خود سرپوش بگذارد، دست به اقدام عجيبی زده و رابطه سياسی خود را با جمهوری اسلامی ايران قطع کرده است در حالی که  بی‌ترديد هيچ‌گاه اين گونه اقدامات نمی‌تواند آن جنايت بزرگ را بپوشاند.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 دی 1394برچسب:ایران ، عربستان سعودی ، وزارت امور خارجه ،روحانی, ] [ 19:50 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
رابطه ایران و عربستان با میانجیگری آمریکا

 آیا رابطه ایران و عربستان با میانجیگری آمریکا و تماس تلفنی کری با ظریف از سر گرفته خواهد شد؟

رابطه ایران و عربستان

آمریکا در واکنش افزایش اختلافات  ایران و عربستان این دو کشور را به خویشتنداری و برطرف کردن کدورت ها دعوت کرده است و تعامل کشورهای منطقه با یکدیگر را خواستار شد.  این کشور همچنین خواستار برداشته شدن گام های مثبت برای کاهش تنش ها شده است ممکن است در چند روز اخیر شاهد ادامه این واکنش ها و چنین مواضعی از سیاستمداران این کشور و کشورهای غربی باشیم.. یک مقام دولتی آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد: ما از گزارش های مربوط به دستور ریاض برای بسته شدن سفارتش در تهران مطلع هستیم ولی معتقدیم تعامل و گفت وگوی مستقیم برای کاهش اختلافات بسیار مهم است و در همین راستا از رهبران منطقه می خواهیم در راستای کاهش تنش ها گام های مثبت بردارند.  وزارت امورخارجه آمریکا در همین راستا طی بیانیه ای تنش بین ایران و عربستان را برای مذاکرات صلح در سوریه مضر ارزیابی کرد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 دی 1394برچسب:روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی ، شیخ نمر, ] [ 22:40 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
از بشارت سقوط آل‌سعود تا هشدار زیباکلام!!!
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

 
از بشارت شقوط آل‌سعود تا هشدار زیباکلام!!!

ادامه مطلب
اعدام آیت الله نمر باقر النمر و 46 مخالف دیگر در عربستان+ فیلم
عربستان سعودی 47 نفر از مخالفان خود از جمله روحانی برجسته شیعه این کشور را اعدام کرد.
شیخ نمر النمر اعدام شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد وزارت کشور عربستان  از اجرای حکم اعدام 47 نفر از اشخاصی که مدعی شده تروریست هستند، خبر داد.
 
شبکه المیادین نیز در خبری فوری به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه از جمله اعدام شدگان است. وی به اتهام واهی اقدامات تروریستی از سوی عربستان اعدام شد.
 
در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است: بیشتر افرادی که اعدام شده اند، در سلسله حملاتی که القاعده در سالهای 2003 تا 2006 انجام داده، دست داشته اند.  پیشتر ایران به عربستان درباره اعدام شیخ نمر باقر النمر هشدار داده بود.

ادامه مطلب
تونل‌های سپاه مملو از موشک‌های آماده پرواز است/ توسعه پرشتاب قدرت موشکی را ادامه می‌دهیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هرگز نوشته‌های روی کاغذ را که قدرتهای جهانی دیکته می‌کنند نمی‌خوانیم، بلکه ما انشای قدرت می‌کنیم.

تونل‌های سپاه مملو از موشک‌های آماده پرواز است/ توسعه پرشتاب قدرت موشکی را ادامه می‌دهیمبه گزارش مشرق، سردار حسین سلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر توقف توسعه قدرت موشکی ایران خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تا زمانی که شما فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کنید، تا زمانی که ملت مظلوم یمن را زیر سقف خانه‌هایشان شبانه دفن می‌کنید، تا زمانی که ملت مسلمان سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که خانه‌های پاکستانی‌ها را ویران می‌کنید و بلادهای اسلامی را در اشغال دارید با شتاب بیشتری توسعه قدرت موشکی‌مان را ادامه خواهیم داد. 

وی افزود: ملت ایران مطلع باشند که انبارهای موشکی‌ ما و تونل‌های طویل مملو از موشک‌هایی داریم که همگی آنها آماده پرواز هستند تا از عزت، استقلال، آزادی و حریت ملت و سایر مسلمانان عالم دفاع کنند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 دی 1394برچسب:حسین سلامی ، جانشین فرمانده کل سپاه ، موشک , , ] [ 22:37 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
نکاتی‌درباره نامه روحانی به وزیر دفاع و نقض برجام از سوی یانکی‌ها
اگرچه باید از دکتر روحانی بابت نگارش نامه به وزیر دفاع، بواسطه اتخاد موضع در خور شأن تشکر و قدردانی کنیم ولی باید این سؤال را از ایشان بپرسیم چرا هنگامی که اوباما قانون «محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران» را امضا کرد، برای دفاع از مردم ایران هیچ واکنشی نشان ندادید.
گروه سیاسی مشرق - بالأخره بعد از اظهارنظرهای مکرر و رفتارهای خصمانه مقامات آمریکایی (از اوباما گرفته تا کنگره و سنا)، رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر دفاع دولت، از ماهیت و ادامه توسعه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران، دفاع کرد.

نامه‌ای که در نگاه کلی نیازمند تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور است زیرا رئیس دولت یازدهم حسب وظیفه قانونی، در کوتاه‌ترین زمان و بااقتدار، جواب تحریم جدید یانکی‌ها را پاسخ داده و موضع درخور شأنی گرفتند.

نامه روحانی در حالی برای وزیر دفاع نوشته‌شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه 7 دی (28 دسامبر) اعلام کرد قصد دارد چند فرد و شرکت ایرانی مرتبط با برنامه موشکی را تحریم کند.

این اقدام به بهانه پاسخ به آزمایش موشک بالستیک عماد توسط ایران صورت می‌گیرد. بنابراین گزارش، این تحریم‌ها هنوز اعمال نشده‌اند، اما دولت باراک اوباما تصمیم خود برای این کار را به نمایندگان کنگره اعلام کرده است[


ادامه مطلب
دروازه منطقه استراتژیک جنوب یمن کجاست + نقشه و عکس
ضالع؛ قلب جنوب یمن
استان ضالع به عنوان دروازه شمالی ورود به جنوب یمن و قلب این منطقه استراتژیک به شمار می رود و هر جریانی که کنترل این استان را در دست داشته باشد، می تواند به دروازه های عدن برسد. این استان یک استان کوهستانی است و جنگیدن در این استان کار سختی است.

گروه بین‌الملل مشرق - استان ضالع که در جنوب یمن قرار دارد، به عنوان ورودی این منطقه استراتژیک از این کشور به شمار می رود که در طول ماه ها و هفته‌های اخیر شاهد درگیری های شدید نظامی بوده است.

در این مقاله به معرفی استان ضالع، اهمیت آن و آخرین وضعیت میدانی در این استان جنوبی یمن می پردازیم:

ضالع؛ قلب جنوب یمن
نقشه ضالع


ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 دی 1394برچسب:یمن , ال سعود ، استان ضالع ، مزدوران سعودی, ] [ 22:24 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
خاطرات پر احساس یک آزاده

حسن ذریه زهرایی متولد سال 1341 و کارمند اداره پست ایران است. او 2 دختر دارد. این آزاده قصه اسارت تا آزادی اش را این گونه روایت می کند:

آزاده حسن ذریه‌زهرایی

سه روز تا شروع رسمی جنگ

من ساکن قصر شیرین کرمانشاه بودم. سال 59 بود و هنوز سه روز به آغاز جنگ باقی مانده بود که بمباران و حملات توپخانه در شهرهای مرزی شروع شد. به همین دلیل خیلی از مردم ازجمله کسبه شهر که امکان رفتن از شهر را داشتند آنجا را ترک کردند؛ اما عده دیگری که امکان رفتن نداشتند و یا نخواسته بودند شهر را ترک کنند در قصر شیرین ماندند.
 با شروع جنگ صدام علیه ایران، به عنوان نیروی مردمی برای کمک کردن به همشهریانم در شهر ماندم. قسمت عمده شهر از سکنه خالی شده بود اما تعدادی از مردم هنوز مانده بودند و متأسفانه آب، برق و آذوقه نداشتند. ما با همکاری معاون فرمانداری و امام جمعه قصر شیرین، از جاهایی که معاون فرمانداری می دانست موتوربرق آوردیم. سپس با کمک چند جوان دیگر تعدادی از نانوایی هایی را که تعطیل بودند باز کردیم و شروع کردیم به نان پختن برای مردم.

حدود 6 ماه را در زندانی در اطراف بغداد اسیر بودیم و هیچ کس از ما خبری نداشت و درواقع جزء مفقودین محسوب می شدیم

جنگ که شروع شد شهر در محاصره قرار گرفت و دیگر از هیچ جا به مردم آذوقه نمی رسید. البته از همدان و کرمانشاه کمی آذوقه برای مردم می رسید ولی برای همه کافی نبود و علاوه بر آن به دلیل خطرات زیاد، این کمک ها همیشگی نبود. به همین دلیل من و تعدادی دیگر برای کمک کردن در شهر ماندیم. در آن زمان ماشین اداره دستم بود و ما کمک رسانی به مردم را تقریباً تا چهارم مهرماه ادامه دادیم. در این مدت کوتاه عراقی ها کاملاً شهر را محاصره کردند و وارد شهر شدند.

آغاز آزادگی

همین که عراقی ها وارد شهر شدند جوانان را به اسارت گرفتند همراه با سه نفر دیگر از شهر خارج شدیم. هیچ کاری از دست ما برنمی آمد چون نه نیروی نظامی بودیم که برای چنین روزهایی آموزش دیده باشیم و نه اسلحه ای به همراه داشتیم. من در مسیری که فکر می کردم نیروهای عراقی در آنجا حضور ندارند رانندگی کردم و قصد داشتیم از قصر شیرین خارج شویم که بین راه فهمیدیم عراقی ها، همه جا را اشغال کرده اند و به این ترتیب اسیر شدیم.
حدود 6 ماه را در زندانی در اطراف بغداد اسیر بودیم، هیچ کس از ما خبری نداشت و درواقع جزء مفقودین محسوب می شدیم. بعد از مدتی با اعتصاب غذا و اعتراض هایی که کردیم ما را به اردوگاه موصل 1 منتقل کردند. در زمان اسارت ما تنها همین زندان در موصل وجود داشت اما بعد از مدتی که تعداد اردوگاه ها زیاد شد، نام این زندان را موصل 1 گذاشتند و همه دوران اسارت ما در همان اردوگاه گذشت.

آزاده حسن ذریه‌زهرایی

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 دی 1394برچسب: دفاع مقدس ، جنگ تحمیلی ،اسارت ،آزاده حسن ذریه زهرایی ،, ] [ 19:25 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چرا ارتش ترکیه بغداد را هدف تهدیدهای خود قرار داد؟
ترکیه تلاش می‌کند با توجه به چشم‌انداز آینده عراق، حضور خود را در اقلیم کردستان و مناطق سنی نشین عراق به خصوص موصل تثبیت کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواسط آذر ماه بود که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شدند. شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق بعد از بغداد، هم اکنون در کنترل داعش است. پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.
 
منابع امنیتی ترک علت حضور این نیروها در منطقه را آموزش نیروهای عراقی عنوان کردند که این نیروها شامل پیشمرگه‌های کرد و نیز سنی‌های اهل موصل هستند.
 
اردوغان و سیاست نوعثمانی‌گری که در پیش گرفته است.
 
در واکنش به این حضور بود که دفتر نخست‌وزیری عراق بلافاصله در بیانیه‌ای ضمن واکنش تند به این موضوع اعلام کرد که «نیروهای مسلح ترکیه در نزدیکی موصل، بدون اجازه به عراق وارد شده‌اند و باید سریع‌تر خاک کشور را ترک کنند.» علاوه بر دولت عراق برخی نمایندگان مجلس این کشور نیز حضور ترکیه را محکوم کردند و در همین زمینه «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق گفت که ورود این گروه از نظامیان ترکیه به شمال عراق در راستای ارزیابی واکنش بغداد در قبال اعزام تعداد بیشتری از نظامیان ترکیه و همچنین نیروهای نظامی سعودی صورت گرفته است.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 دی 1394برچسب:ترکیه ، موصل ، عراق ، داعش ، تروریست , , ] [ 21:16 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
وضعیت «شیخ زکزکی» اعلام شد

پس از ده روز بی خبری از «شیخ ابراهیم زکزکی» سرانجام پلیس نیجریه اطلاعاتی درباره وی منتشر و اعلام کرد که وی در بازداشت است.

شیخ زکزکی،وضعیت،

پس از ده روز بی خبری از «شیخ ابراهیم زکزکی» سرانجام اطلاعاتی درباره وی منتشر شد.
بازرس کل پلیس نیجریه اعلام کرد: رهبر جنبش اسلامی نیجریه در حال حاضر در بازداشت پلیس است.
«سولومون اراسه» افزود: شیخ زکزکی در یک مرکز پزشکی تحت مداوا قرار دارد.
بازرس پلیس نیجریه این سخنان را در دیدار با اعضای یک کمیته ویژه از شورای عالی امور اسلامی نیجریه (NSCIA) اعلام کرد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 دی 1394برچسب:شیخ ابراهیم زکزکی ، نیجریه ، رهبر جنبش نیجریه, ] [ 22:33 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
قطعنامه امروز «PMD هسته‌ای» را می‌بندد و «PMD موشکی» را باز می‌کند
کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: تبعات فاجعه بار برجام برای امنیت ملی ایران از امروز آغاز شد و قطعنامه امروز PMD هسته‌ای را می بندد و PMD موشکی و سلاح‌های متعارف را باز می‌کند.

به گزارش مشرق، عصر امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه خود با گذراندن مصوبه ای در خصوص ابعاد احتمالی پرونده هسته ای در خصوص PMD تصمیم گیری کرد. محمد جواد ظریف در این خصوص میگوید که بحث ابعاد احتمالی فعالیت های نظامی ایران به تاریخ پیوسته است.

مهدی محمدی کارشناس هسته ای با اشاره به اینکه " از امروز معادلات جدیدی بر امنیت ملی ایران حاکم خواهد بود" گفت: قطعنامه شورای حکام به مدت حداقل ١٠ سال ایران را در دستور کار حفظ می کند. ایران از امروز رسما یک استثنا از ان پی تی است و قرار دادن این مساله با برجام و ضمیمه های آن باعث می شود معادلات جدیدی بر امنیت ملی ایران حاکم خواهد بود.

محمدی در ادامه  تاکید کرد که قطعنامه شورای حکام به مدت حداقل ١٠ سال ایران را در دستور کار حفظ می کند و گفت: ایران از امروز رسما یک استثنا از NPT است  و مصوبه امروز  PMD هسته‌ای را می بندد و PMD موشکی و سلاح‌های متعارف را باز می‌کند.

کارشناس مسائل هسته ای با ابراز نگرانی از تبعات گزارش آمانو و نوع بستن پرونده  PMD گفت: تحولات نگران کننده بسیاری در راه است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب: مهدی محمدی ، قطعنامه ، هسته ای ، اخبار ، مشرق , آمانو, ] [ 13:11 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
شمار تلفات متجاوزان در باب المندب به 146 نفر رسید/ هلاکت 42 عضو بلک واتر
حمله موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن به باب المندب به کشته شدن 146 نفر از جمله 42 مزدور بلک واتر منجر شده است.
شاهزاده ی دیوانه ی قاجار و اقدامات او

از شاهزادگان دوره  قاجاریه، مسعود میرزا ظل السلطان، پسر ارشد ناصرالدین شاه، از نظر تمول و ثروت و طول مدت حکمرانی و قدرت، یکی از رجال شاخص و منحصر به فردی است که با هیچ یک از اقوام خود قابل مقایسه نیست.

ظل السطان

وی در طول مدت عمر خود، سی و چهار سال متوالی حاکم اصفهان و قریب چهل و پنج سال متناوب حاکم مازندران و اصفهان و فارس و مدتی نیز فرمانروای مطلق العنان هفده شهر ایران بوده است.
مسعود میرزا" یا سلطلان مسعود میرزا ظل السلطان متولد 1266 هجری قمری، بیستم ماه صف المظفر می¬باشد. او خود را فرزند سوم ناصرالدین شاه می¬داند و دومین فرزند ذکور شاه بود. او از ولیعهد مظفر الدین میرزا سه سال بزرگتر بود، مادر او عفت السلطنه دختر رضا قلی بیک غلام، پیشخدمت بهمن میرزا پسر چهارم عباس میرزا نائب السلطنه بود و از جمله زنان منقطع ناصرالدین شاه محسوب می¬شود که در زمان ولیعهدی خویش با او ازدواج کرده بود و چون مادر ظل السلطان عقد دائم  نبودن به همین دلیل او به ولیعهدی ناصرالدین شاه انتخاب نشد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 آذر 1394برچسب: حکومت قاجاریه ، مسعود میرزا ،ظال السطان ،ناصرالدین شاه قاجار, ] [ 12:52 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
سردار سلیمانی فراتر از اسد و پوتین

برخی از داستان هایی که درباره سردار سلیمانی منتشر می شود مانند افسانه است، رمز و حقیقت این داستان ها در چیست؟

سردار سلیمانی

 

تروریست ها با اینکه توانستند با کمک غرب پیشرفت هایی را بعد از سوریه در خاک عراق داشته باشند اما حال با گذشت زمان و قوی تر شدن محور مقاومت و حضور پررنگ تر ایران در این کشورها اوضاع متفاوت از گذشته است.
به ویژه نقش قاسم سلیمانی که رسانه های غربی از او بعنوان ژنرال یاد می کنند، نقش ویژه ای در شکست تروریست ها و عقب نشینی های آنها در خاک عراق و سوریه دارد و حضور وی در این جبهه در تحولات منطقه تأثیر گذار بوده است.
در طول این 5 سال که منطقه درگیر این گروهک ها شده است و از زمانی که چهره قاسم سلیمانی و نفش او رسانه ای شد وی از سرخط خبرها و موضوع تحلیل ها و یاداشت های  بسیاری از رسانه های غربی می باشد، "چرا قاسم سلیمانی در خاورمیانه قدرتمند است؟"( Business Insider)، "آقای همه فن حریف ایران؛ آیا کاری هست که سلیمانی نتواند انجام دهد؟" (Weekly standard) ، مردی موفق تر از آمریکا (Spiegel) و... این ها تنها گوشه ای از تیتر ها و مفاهیمی است که این رسانه ها درباره این سردار ایرانی به کار برده اند.
علاوه بر این موارد داستان ها و نقل قول های زیادی از سردار سلیمانی در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که خیلی از آنها  به افسانه شبیه است اما همه آنها یک روح حقیقی دارند وآن نشان از اقتدار و قدرت این سردار رشید اسلام است و محبوبیت او در میان مردم ایران و سایر ملت های منطقه.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 آذر 1394برچسب: سردار سلیمانی ، بشار اسد ، پوتین ، ایران ، روسیه ، سوریه, ] [ 13:54 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
جزئیات عملیات نجات خلبان روس توسط کماندوهای آموزش دیده توسط ایران/ سرلشکر سلیمانی، فرمانده عملیات
جزئیات عملیات نجات خلبان روس توسط کماندوهای آموزش دیده توسط ایران/ سرلشکر سلیمانی، فرمانده عملیات

ناگفته‌های عملیات کماندوهای ارتش سوریه و کماندوهای ویژه حزب الله لبنان برای آزادسازی خلبان روسیه از چنگ تروریست‌ها منتشر شد.

جزئیات اجرای عملیات نجات یکی از دو خلبان جنگنده سوخو ۲۴ ارتش روسیه که توسط جنگنده های ارتش ترکیه سرنوگون شد، برای اولین بار منتشر شد.

در این گزارش اعلام شده که عملیات آزادسازی خلبان روس از چنگ تروریست‌ها با مدیریت شخص سرلشکر سلیمانی صورت گرفته و در آن ۶ کماندو از حزب الله و ۱۶ کماندو از ارتش سوریه به عمق مواضع تروریست‌ها پشت خطوط جنگی نفوذ می‌کنند.

متن کامل گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک را در ذیل می‌توانید بخوانید:

طی هفته گذشته اخباری مبنی بر زخمی شدن و حتی شهادت سردار قاسم سلیمانی منتشر شده بود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم این اخبار را تکذیب کرد ولی رسانه های غربی و عربی تلاش کردند به این شایعات دامن بزنند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:سرلشکر قاسم سلیمانی ، خلبان روسیه ، داعش ، روسیه ، سوریه, ] [ 23:34 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
گریه مادر میانماری برای مادران شهدای ایران

عکاس مجموعه «مادران انتظار» می‌گوید: در مراسم گشایش نمایشگاه عکس مادران شهدا در میانمار، یک مادر مسلمان بود که با دیدن این عکس‌‌ها گریه می‌کرد و می‌گفت من این واقعه را درک می‌کنم. چون 16 سال فرزندم را گم کرده بودم.

گریه مادر میانماری برای مادران شهدای ایران


 «فاطمه بهبودی» از عکاسان جوان کشورمان است که مجموعه با عکس «مادران انتظار»، روایت تصویری از زندگی مادر شهدای مفقودالاثر جنگ تحمیلی، طی سال 93 در عرصه بین‌المللی مطرح شد.

وی با اینکه از مسئولان و نهادهای متولی کمتر حمایت شده، اما با علاقه‌ای که به رویدادهای بعد از جنگ به ویژه خانواده شهدا دارد، این مسیر را ادامه داده و برنامه‌هایی هم برای آینده دارد.

* برپایی 3 نمایشگاه داخلی و بین‌المللی در سال 93

بهبودی طی  به اقدامات سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته مجموعه «مادران انتظار» سه بار به نمایش درآمد؛ یک نمایشگاه داخلی که با عنوان نمایشگاه مقاومت بود. دو نمایشگاه بین‌المللی هم در کشورهای مالزی و میانمار داشتم. حضورم در میانمار بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاد و تجربه بسیار خوبی بود.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه در شهر «یانگون» کشور میانمار، گفت: با توجه به اینکه دو سال گذشته بین مسلمانان و بودایی‌ها درگیری‌هایی در میانمار اتفاق افتاد، در ابتدا کمی برای حضور در این منطقه می‌ترسیدم، اما وقتی که وارد میانمار شدم، دیدم که مسلمانان در آن شهر در امنیت زندگی می‌کنند و آنجا هم مملو از توریست‌های فرانسوی و آمریکایی بود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:شهدا ، مادران شهدا ، مادران انتظار ، مادر میانماری ،جنگ تحمیلی , ] [ 23:3 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد+ فیلم،تصاویر و سند
نسخه قرآنی که رئیس‌جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد، حواشی و پیشینه جالبی دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت آر اف ای آر ال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب را با تقدیم هدیه‌ای ارزشمند به ایشان به پایان رساند. هدیه مذکور، یک اثر تاریخی است که دهه‌ها قدمت دارد.
 
در سال 651 میلادی (1364 سال پیش)، عثمان، خلیفه سوم، تصمیم گرفت مجموعه دست‌نوشته‌های قرآنی یاران پیامبر را به صورت یک کتاب جمع‌آوری کند. بنابر این تصمیم، 5 نسخه از قرآن تهیه شد. پس از مرگ عثمان، به فرمان حضرت علی (ع) این نسخه‌ها به عراق منتقل شد.
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد؟+ تصاویر
 
در قرن 15 میلادی نسخه‌های مذکور به دستور تیمور لنگ به سمرقند، یکی از شهرهای ازبکستان کنونی، برده شد. گفته می‌شود از تعدادی از این نسخه‌ها نیز در کاخ توپ‌قاپی استانبول نگهداری می‌شود.

ادامه مطلب
تانک T90، غول بی‌رحم روس‌ها
رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه خریداری کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه خریداری کند.
 
تی-۹۰ جدیدترین تانک ارتش روسیه است که تولید آن از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. این تانک با پیشرفت تانک تی-۷۲ ساخته شده و ابتدا تی-۷۲بی‌یو نام داشت اما به دلیل شکست سنگین تی-۷۲های عراقی در جنگ خلیج فارس که اعتبار این تانک را به شدت مخدوش کرده بود نام آن به تی-۹۰ تغییر یافت.
 
تانک T90 محبوب ایرانی‌ها

ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:تانک تی 90،جمهوری اسلامی ایران ،روسیه ،سامانه s300, ] [ 6:40 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چرا فرانسه نوک پیکان حملات «داعش» قرار دارد؟

درحالی که «القاعده» حملات خود را متوجه آمریکا و منافعش به عنوان «راس الکفر» در جهان متمرکز کرده بود، «داعش» به غرب نگاه دیگری دارد و به نظر می رسد، در این دیدگاه، فرانسه «نوک پیکان» حملات داعش است اما چرا؟

داعش و فرانسه

با وجودی که گروه های تروریستی تکفیری جوامع غربی را هدف حملات خود قرار داده اند، اما هریک از آنها تلاش دارند، راه ها و شیوه ها و توجیهات خاصی را برای این حملات بیابند.
درحالی که «القاعده» حملات خود را متوجه آمریکا و منافعش به عنوان «راس الکفر» در جهان متمرکز کرده بود، «داعش» به غرب نگاه دیگری دارد و به نظر می رسد، در این دیدگاه، فرانسه «نوک پیکان» حملات داعش است، به همین دلیل این کشور شاهد دو عملیات تروریستی «شارلی ابدو» و «حملات پاریس» بود.

به گفته پژوهشگران جنبش ها و گروه های تکفیری دلایلی را در این خصوص ارائه می دهند که مهمترین آنها عبارتند از:

- فرانسه اولین پایگاه و مرجع ارزش های غربی در عرصه فرهنگ، سیاست و هنر و سرانجام نظام لائیک در اروپا و غرب است و داعش بر این باور است، با حمله به فرانسه، نماد غرب، تمام کشورهای غربی را هدف گرفته است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:داعش ، فرانسه ، روسیه ، سوریه ، عراق, ] [ 1:6 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ایران "همه لوازم قدرت" را در اختیار دارد + تصاویر
جمهوری اسلامی ایران "المان‌های" بیشماری از یک قدرت بزرگ را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح شده و لزوم بررسی توانمندی‌های کشورمان ضروری به نظر می‌رسد.

از دوران دفاع مقدس تاکنون ایران اسلامی هر روز پارامترهای قدرت خود را افزایش داده و کشورهای قدرتمند جهان همچون ایالات متحده آمریکا، فرانسه ، چین، فدراسیون روسیه، آلمان و انگلیس تلاش می‌کنند تا با کشورمان تعامل داشته باشند.


**بازخوانی اظهارات  "سردار سلامی"

سردار سرتیپ  "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه درباره قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران مطالبی را مطرح کرد. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همه لوازم و شرایط قدرتمند بودن را دارا است.  وی ادامه داد: ایران همان کشوری بود که قبل از انقلاب در دکترین دو ستونه نیکسون جا می‌گرفت اما امروز همه لوازم و شرایط قدرت را داراست و در حد ائتلاف‌های جهانی عمل می‌کند.



ایران


جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های بزرگ بودن داشتن دشمن بزرگ است و ما همه ظرفیت‌های قدرت را داریم با اشاره به اهمیت جلوگیری از نفوذ دشمن یادآور شد: نفوذ در مناطقی رخ می‌دهد که روزنه‌هایی برای ظهور این پدیده همچون سستی وجود داشته باشد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:سردار سلامی ، قدرت ، ایران ، لوازم قدرت ، غرب آسیا ، موشک خلیج فارس ,, ] [ 13:59 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
معاون اجرایی ارتش در آئین افتتاحیه کارگاه کارآفرینی ستاد آجا:
 

معاون اجرایی ارتش در آئین افتتاحیه کارگاه کارآفرینی ستاد آجا:

اشتغال جوانان و آسان سازی ازدواج از مسائل مهم امروز جامعه ما است


امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش در مراسم افتتاح کارگاه کارآفرینی شهرک شهید رسولی ستاد آجا که با حضور فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده های ساکن این شهرک برگزار شد، گفت: اشتغال جوانان و آسان سازی ازدواج از مسائل مهم امروز جامعه ما است.

امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش در مراسم افتتاح کارگاه کارآفرینی شهرک شهید رسولی ستاد آجا که با حضور فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده های ساکن این شهرک برگزار شد، گفت: اشتغال جوانان و آسان سازی ازدواج از مسائل مهم امروز جامعه ما است.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ محمودی ضمن تشکر از دست اندرکاران این فعالیت، حمایت کامل مجموعه ستاد ارتش از توسعه فعالیت کارگاه های کار آفرینی را اعلام کرد و افزود: امروز در جامعه ما چند دغدغه وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز به آنها اشاره فرموده اند که ایجاد اشتغال برای جوانان و آسان سازی ازدواج جزو همین دغدغه هاست. لذا باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد و واقعا جای تشکر و قدردانی دارد از افرادی که در این طرح فعال بوده اند.

وی در ادامه گفت: ما آمادگی کامل داریم تا این طرح در شهرک های دیگر ستاد ارتش توسعه پیدا کند و امیدواریم این برنامه ها به صورت مستمر و مداوم ادامه یابد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:ایران ، ارتش قهرمان ، نیروی زمینی ،معاون اجرایی ارتش, ] [ 23:41 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
انهدام "مواضع داعش" با " بمب‌های سنگرشکن KAB-1500 " + تصاویر
اخیرا فدراسیون روسیه از بمب‌هایی در سوریه استفاده کرده که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از مهرماه سال جاری با درخواست "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه وارد نبرد علیه تروریسم در این کشور گردید و ده‌ها فروند جنگنده ارتش این کشور شرق اروپایی وارد نبرد با تروریست‌ها شده است.


** عقب نشینی تدریجی تروریست‌ها در سوریه

ارتش روسیه بمباران نقاط مختلفی از سوریه را که تروریست‌ها در آن حضور دارند همچون "حلب"، "حما" ، "ادلب"، "لاذقیه" ، "دیرالزور" و ... را انجام داده  و این بمباران‌ها تاکنون تلفات سنگینی را بر تروریست‌ها وارد آورده است و این پروسه به گفته مقامات روسی حداقل 4 ماه ادامه خواهد داشت.



یکی از تسلیحاتی که نیروی هوایی ارتش روسیه در جنگ با تروریست‌های تکفیری  استفاده می‌کند  "بمب‌های سنگرشکن" (بمب سنگرشکن نوعی بمب  است که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود؛ بمب های سنگر شکن که پیشینه ساخت آن به دوران جنگ دوم جهانی بر می‌گردد به علت نفوذ به زیر سطح و انفجار در اعماق زمین، تاثیری بر مناطق اطراف محل اصابت ندارد) است.


ادامه مطلب
[ جمعه 22 آبان 1394برچسب:داعش ، عراق ، روسیه ، سوریه ، ایران, ] [ 16:19 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
نهضت عاشورا، پیام شجاعت، استقامت و وفاداری را منعکس می کند
 

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

نهضت عاشورا، پیام شجاعت، استقامت و وفاداری را منعکس می کند


سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نهضت عاشورا در تمامی عرصه های تاریخ جاری است و پیام شجاعت، استقامت، وفاداری و پیروی از راه امام حسین(ع) و قدم نهادن در رکاب امام زمان(عج) را منعکس می کند.

سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نهضت عاشورا در تمامی عرصه های تاریخ جاری است و پیام شجاعت، استقامت، وفاداری و پیروی از راه امام حسین(ع) و قدم نهادن در رکاب امام زمان(عج) را منعکس می کند.

بیست و یکمین همایش سر انگشتان نیروی زمینی ارتش ویژه فرماندهان گردان یکان های تابعه قرارگاه منطقه ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش با حضور فرمانده، رئیس اداره عقیدتی سیاسی، رئیس حفاظت اطلاعات نیروی زمینی و معاونت ها و فرماندهان و مسئولین این نیرو در قرارگاه منطقه ای جنوب غرب ارتش در شهر اهواز برگزار  شد.

سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنانی در این همایش به فلسفه شکل گیری همایش سر انگشتان و اهمیت فرمانده گردان در راستای ماموریت ها پرداخت و با اشاره به حادثه عاشورا بیان داشت: نهضت عاشورا در تمامی عرصه های تاریخ جاری است و پیام شجاعت، استقامت، وفاداری و پیروی از راه امام حسین(ع) و قدم نهادن در رکاب امام زمان(عج) را منعکس می کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فرماندهان گردان ها نقش به سزایی در تربیت یکان های رزمی دارند و با توجه به حساسیت شغلی باید فرماندهی مقتدر باشند تا تصمیم نهایی را در شرایط خطر بگیرند. شما فرماندهان باید آموخته های خود را به صورت تمام و کمال به زیردستانتان بیاموزید تا در آینده فرماندهان خوبی را تحویل نیروی زمینی ارتش بدهید.

همچنین فرمانده و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با حضور در محل هیئت های مسیر اربعین در مرز چزابه از یکان های مرزی ارتش بازدید کردند

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:ایران ، ارتش قهرمان ، نیروی زمینی ،امیر پوردستان, ] [ 20:14 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
"سامانه S300" تا پایان سال جاری میلادی تحویل می‌شود + فیلم
سردار دهقان گفت: با روس ها قرارداد بسته‎ایم و سامانه اس 300 را تا پایان همین سال میلادی تحویل خواهیم گرفت.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر زمان تحویل سامانه اس 300 پاسخ داد: ما با روسیه قرارداد بسته‎ایم و این قرداد مرحله اجرایی را طی کرده و در پایان همین سال میلادی ما این سامانه را تحویل خواهیم گرفت.

سردار دهقان ادامه داد: نیروهای ما در حال آموزش برای استفاده از این سامانه هستند.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد اس 300 های خریداری شده از روسیه گفت: ما سامانه اس 300 را در حد نیاز خود خریده ایم.
[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:ایران، روسیه ،سامانه موشکی ،تجهیزات نظامی, ] [ 19:55 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
هزینه 18 میلیون دلاری پادشاه سعودی در آنتالیا
اقامت پادشاه سعودی در آنتالیا 18 میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت.
تهدید دیپلمات های رژیم صهیونیستی به ایجاد اختلال در دیدار نتانیاهو و اوباما
دیپلمات های رژیم صهیونیستی تهدید کردند اگر حقوق آنها افزایش نیابد با اعتصاب خود، دیدار چند روز آینده نخست وزیر این رژیم را با همتای آمریکایی اش مختل می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، دیپلمات های رژیم صهیونیستی تهدید کردند اگر حقوقشان افزایش نیابد دیدار چند روز آینده بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر این رژیم -- و باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا – را مختل می کنند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مدتی است با وزارت دارایی بر سر حقوق و دستمزد دچار مناقشه شده است. نشست روز دوشنبه نتانیاهو و اوباما در کاخ سفید نخستین دیدار آنها در یک سال گذشته و به عبارت دقیق تر، نخستین دیدار آنها از زمان امضا شدن توافق هسته ای ایران در ماه ژوئن خواهد بود که میان این کشور و آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان به دست آمد؛ اما رژیم صهیونیستی به شدت با آن مخالف بود.
 
اتحادیه کارکنان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هشدار داد ممکن است از دیپلمات های داخل و خارج این رژیم بخواهد بدون اخطار قبلی اعتصاب کنند که در آن صورت برنامه دیدار هفته آینده نتانیاهو و اوباما مختل خواهد شد. این اتحادیه اعلام کرد انتظار دارد نتانیاهو که سمت وزیر امور خارجه را نیز بر عهده دارد، برای پاسخ دادن به خواسته ها فورا اقدام کند.


ادامه مطلب
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه